Travemunde - Reisverslag uit Travemünde, Duitsland van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu Travemunde - Reisverslag uit Travemünde, Duitsland van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu

Travemunde

Door: Bart & Mir

Blijf op de hoogte en volg BARTandeMIRJAM

07 Augustus 2014 | Duitsland, Travemünde

Vandaag zou alles anders worden. Keurig na 100 km even een hotel op zoeken. Voor dat we vertrokken hadden we nog een gps-bestandje geladen met alle bed-und-bike adressen.

Dus dat gebruik je dan toch? Nou da's mooi op 4,4 km naast de route een hotel, betaalbaar en mooi binnen de vooraf samen afgesproken kilometrage. Nu Mir. Nee kijk deze heb ik ook die staat in het boekje. De veel belovende naam: De Groene Jager op z'n Duits ... haalde mij over. Ik bellen (Mirjam wil dat niet terwijl ze wel VWO Duits heeft, toch A.? ). OK maakt allemaal niets uit we kunnen terecht en ook voor een schappelijke prijs.

Waar is het eigenlijk Mir? Travemunde Bart. Je bedoelt nog 30 km fietsen??? Oh...neeeee.. daar vlak bij liefie. Verstand op nul en blik op oneindig dus. Een voordeel ik fietste vandaag met een wens, namelijk schnitzel eten. En dat gaan we straks doen. Wat wil je ook met zo'n hotelnaam. Nog bijna gratis ook, vandaag schnitzeldag! En volgens Mir is een ander voordeel dat we nu al weer 18 km van de volgende etappe hebben gehad. Ja zo ken ik er ook nog wel een paar.

Nog even over wat anders. De fysieke ongemakken van een wielrenner kennen we ondertussen ook. Althans ze openbaren zich bij Bart en niet bij Mir. Gisteren mocht ik even in een passpiegel op de hotelkamer mijn derrière bekijken. Nu is dat denk ik normaal al geen genot, maar nu helemaal niet. Het zag eruit zoals het voelde. Waar is JW met de vaseline?

Vandaag veel over een voormalige treinbaan gereden en dat had tot gevolg dat we steeds op en af moesten stappen voor hekjes die met een tandem niet zo makkelijk te nemen waren. Ook onze eerste klimmetjes gehad......sommige noodgedwongen lopend.

Morgen denken we de grens met voormalig Oost-Duistalnd te passeren. Tot later.

  • 07 Augustus 2014 - 19:30

    Petra:

    Ohhhh het klinkt als afzien

  • 07 Augustus 2014 - 19:43

    Joenie:

    Wat zal die schnitzel lekker gesmaakt hebben!! Geniet ervan hè!

  • 07 Augustus 2014 - 19:45

    Tamara:

    Jemig wat een bikkels zijn jullie. Hebben jullie nu al jullie eigen grens bewaakt ipv verlegd? Of zoeken jullie nu eerst de grens van oost Duitsland

  • 07 Augustus 2014 - 20:02

    Papa Kees:

    De problemen met je achterwerk bij lange trajecten zijn mij bekend. Ik heb dat in het verleden bestreden met babypoeder op je inlegkruisje te strooien. Vaseline maakt de zaak dicht waardoor je niet zo gemakkelijk de warmte kwijt kan. En babypoeder ontsmet ook nog eens. Mirjam kreeg het vroeger als baby in haar luier. En volgens mij heeft dat een prima bips opgeleverd. Overigens heel knap zo'n 100 km per rit. Kanjers!!!!!!

  • 08 Augustus 2014 - 09:50

    Petra:

    Ik mis de rest van mijn reactie. ...

    Ik wilde nog zeggen....Geniet van de schnitzel. Kuss

  • 08 Augustus 2014 - 21:47

    Arnhem Followers:

    Dat verhaal van die bips.....................too much information...............:-))

Tags: Blaren

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

BARTandeMIRJAM

Fietstochten op een tandem

Actief sinds 17 Juli 2014
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 73619

Voorgaande reizen:

01 September 2023 - 23 September 2023

Zomer 2023: Langs de Rijn, Lahn, Eder & Weser

11 Maart 2018 - 21 September 2018

Zomer 2018: TRANSAM

29 Augustus 2016 - 25 September 2016

Zomer 2016: Groene weg naar de middellandse zee

22 Augustus 2015 - 23 September 2015

Zomer 2015: Noordzee- en Jutlandfietsroute

02 Augustus 2014 - 15 September 2014

Zomer 2014 en voorjaar 2015: Hanzefietsroute

Landen bezocht: