Ducherow - Reisverslag uit Ducherow, Duitsland van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu Ducherow - Reisverslag uit Ducherow, Duitsland van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu

Ducherow

Door: Bart & Mir

Blijf op de hoogte en volg BARTandeMIRJAM

11 Augustus 2014 | Duitsland, Ducherow

Nadat we ons verblijf in de jeugdherberg achter ons lieten gingen we meteen weer het bos in. Via mooie fietspaden (mountainbike trails) kwamen aan in Barth. Daar een lekker bakkie koffie gescoord. Via het veer bij Stralsund naar Rugen. Onderweg een leuk praatje met een stel wandelaars. Het veer Glewitz-Stahlbrode bracht ons weer aan het vaste land.

Beiden hadden we toen wel even gehad. Maar dat kan niet op deze tocht. Een slecht stuk? Dan maar het alternatief. Dat bleek ook heel erg. Betonplaten. Uiteindelijk bereikten we Greiifswald, waar we een lekker hotel hadden geboekt. Op het marktplein was het naast een mooi baksteengotieken café goed eten!

Na een goede nachtrust en een stevig ontbijt vanochtend vertrokken naar Ducherow. Niet nadat we een mooi gesprek hadden gevoerd met twee afgetrainde 70-ers, die onderweg waren van Berlijn naar Hamburg op de racefiets. Consequentie was wel dat zij over asfalt wilden rijden en veel op drukke B-wegen moesten rijden.

Gelet op de toeristische drukte hebben we bij Usedom een alternatieve route gereden in de richting van Anklam. Niets mis mee. Hele mooie natuur en wederom alle ondergronden die je kan verzinnen.

Ducherow ligt iets van de route af, maar vanochtend wilden we zeker weten dat we zouden overnachten en ook dat we niet meer dan 100 km zouden rijden. Gelukt dus!

Tot later.

• 11 Augustus 2014 - 19:04

Marja , Texel :

Net met Lotte jullie reisverslag gelezen en foto's bekeken . Geweldig ! ik ben erg onder de indruk van deze uitdaging die jullie zijn aangegaan .Er is nog wel tijd om even een paar dagen te chillen in Berlijn ?
    Net met Lotte ,die op Texel bij ons logeert, gezellig gegeten ( ja, de gegrilde groente met makreelmousse).
    Met Teun in Spanje en Fleur in Cambodja ,is het ontzettend genieten van jullie prachtige dochter hier in huis .

Bart en Miriam , zet hem op !

lieve groetjes
    Marja en Rob

• 12 Augustus 2014 - 09:10

Peet:

Vind het zo knap van jullie! Ik hoorde van pap dat het prima met jullie gaat en dat hij probeert om jullie te overtuigen om na 1500/1600 km 'lekker' huiswaarts te komen.....;-) Maar ook goed om te horen dat het goed met jullie gaat en vooral dat jullie genieten. Ik hoop dat het weer er bij jullie beter uit ziet dan hier in Purmerend. Wat een regen zeg! Nou pas goed op elkaar. Liefs Peet

• 12 Augustus 2014 - 12:11

Peter:

De zadelpijn zal nu wel over zijn.
    Jullie zijn al een aardig eindje op weg!
    Zet em op kanjers.
    Liefs Astrid, Peter & Max

• 13 Augustus 2014 - 14:32

Marloes:

Lieve schatjes,

RESPECT! Goed te horen dat jullie het naar je zin hebben. Wat een uitdaging :-) Persoonlijk denk ik.... het is toch goed zo?? :-) Lieverds, zorg goed voor elkaar EN wees lief voor jezelf. Elke dag is er weer een zullen we maar zeggen.
    Geniet van elkaar!
    Liefs,