Bertingen - Reisverslag uit Bertingen, Duitsland van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu Bertingen - Reisverslag uit Bertingen, Duitsland van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu

Bertingen

Door: Bart & Mir

Blijf op de hoogte en volg BARTandeMIRJAM

18 Augustus 2014 | Duitsland, Bertingen

Tussen de regen en hagelbuien door. Er soms net in, maar dan net weer op tijd onder een boom of in een restaurant. Mazzel gehad vandaag tot een uur of een. Daarna veel wind en trok de hemel open.

Vanochtend eerst in Brandenburg met een pontje. Daarvan wisten we wel dat het niet meer ging na 19.00, maar niet hoe laat het de eerste keer zou vertrekken. Rond negen uur dus. Een half uurtje wachten dat viel gelukkig mee.

Daarna over fietspaden slingerend door bossen naar Tangermunde. Een Hanzestad aan de Elbe.

Gisteravond lang gesproken hoe we het liefst naar huis zouden willen fietsen, zonder al te veel klimmen. Dat is toch het zwaarst.

Wat we gaan doen is het volgende. Morgen vertrekken we richting Magdenburg en daar nemen we de trein in zuidelijke richting naar Stassfurt. Daar loop de Radweg 1. Die we richting Arnhem verder volgen. Daarmee ontlopen we het meer heuvelachtige gebied rond Keulen en Hameln.

Nog steeds hulde aan de routeschrijver! Maar met MS en de ervaring van de afgelopen weken denken we dat dit beter haalbaar is. Bij Radweg 1 staat immers dat ook kinderen en fietsers met een karretje deze kunnen volgen. We voegen een screenshot bij van de website, zodat jullie deze route daar eens kunnen bekijken.

Vandaag mocht ik tussen de middag eindelijk eens uitzoeken waar we gingen eten. Je raad het al dat laat ik voortaan weer over aan Mir. Ik zit nu nog te boeren. Na het eten en tussen de boertjes tzaziki door stevig tegen de wind in moeten trappen. Toen ik na 105 km zei dat ik even wilde rusten was Mir enigszins teleurgesteld. Ze reageert eigenlijk gewoon alsof ze geen MS heeft en dat we nog even door kunnen fietsen. Ze zegt ook dat ze niet en voor niemand meer hoeft te presteren. Deze tocht is al een prestatie op zich. Wijze woorden van een vrouw van 50 met MS, maar die verhouden zich niet tot het opjutten van de bestuurder van de tandem. OK genoeg gelachen nu, want ik zou gaan stoppen bij de eerste de beste gelegenheid. Wat denk je is dat nu toevallig een Bett und Bike in een voormalig kindervakantiepark, huisjes, terras etc. Stond er ook nog Zimmerfrei. Ik ben afgestapt. Mir ook en die heeft lekker een kamer geregeld, ondanks dat we pas 109,89 kilometer hadden gereden en het pas half vier was.

Mooiste kwam nog: een echte parkeergarage voor de tandem. Dit overnachtingsadres kan niet meer stuk.

Tot later

• 18 Augustus 2014 - 18:28

JW&Ineke:

Hey Bart&Mir,
    Hameln komt ons bekend voor Bart. Nemen jullie de route die we ooit fietsten vanaf Doetinchem naar Ecksterthal, maar dan andersom? Was best goed te doen idd. Leuk verhaal weer. Dank! Hier is het vooral regen (en weer werken) wat de klok slaat. Geniet samen bij onze Pruisische vrienden dus nog maar even van het mooie weer (op een enkel hagelbuitje na dan). Het Choufke staat al voor je koud Bart! En voor jou Mirjam een lekker koel Chardonnaytje. Liefs!

• 18 Augustus 2014 - 19:36

Vader Kees:

Jullie behoeven niets meer te bewijzen. Ik heb al eerder aangegeven, dat we respect hebben voor hetgeen jullie hebben ondernomen. Alleen is het jammer, dat het zomerweer jullie in de steek laat. Maar troost je, het is hier niets beter. Harde wind en stortbuien. Wij wensen jullie in ieder geval voor de rit naar huis wat beter weer. Wat een karakter!!!!!!

• 18 Augustus 2014 - 23:06

Peasma:

Na 25 minuten trappen op de hometrainer hier in t hotel was ik al moe.
    Nee, ik zwem liever, ieder z'n ding zal ik maar zeggen. Jullie zijn echt toppers!

• 19 Augustus 2014 - 08:49

Vader Kees:

Ik heb eens gezegd: De mooiste overwinning is die, die je pleegt op jezelf. Dat gezegde is volledig op jullie toepasbaar. Wat zal de echo van deze prestatie nog heel lang doorklinken bij eenieder