Goslar - Reisverslag uit Goslar, Duitsland van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu Goslar - Reisverslag uit Goslar, Duitsland van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu

Goslar

Door: Bart & Mir

Blijf op de hoogte en volg BARTandeMIRJAM

20 Augustus 2014 | Duitsland, Goslar

Op een halve mueslisreep vertrokken. Omdat er geen personeel was de sleutel maar gewoon achter gelaten in de toegangsdeur. Zonder koffie en meteen aan de bak. Fris en direct weer klimmen. Kort steil omhoog om dan weer wat langer langs een hoogtelijn te rijden. De wegen en ondergrond nog steeds slecht.

In Ballenstedt staand aan een tafeltje bij een bakker in een supermarkt een broodje gegeten met een lekker bak koffie. Voor onderweg ook nog wat proviand ingeslagen, wat we nodig zouden hebben.

Wat een rit! Waar de grens van wat we samen met tweeëneenhalf been aan kunnen werd bereikt. Gemene kleine korte steile klimmetjes op slechte ondergrond (waar we van de fiets af moesten), tot lange gelijkmatige klimmen over mooi asfalt (die we in een mooie cadans aan konden).

Ook de afdalingen waren vergelijkbaar. Je wilt wel gewoon even naar beneden zwieren, nadat je net hebt geklommen. Maar gravel, zand, kiezels verhinderen dat. Een tandem die alle kanten opschiet. Je gaat dus bijna net zo snel naar beneden als naar boven..... Niet snel dus.

In een echte Duitse kneipe de dag goed afgesloten met elkaar. Straks nog even overleggen of we een stukje gaan treinen, om zo uit de ergste heuvels zijn.

Jullie horen! Tot later.

ps. Overigens vinden we de reacties enorme leuk. Ze doen ons goed!

• 20 Augustus 2014 - 20:09

Hetty:

Wat zijn jullie toch kanjers. Goslar doet mij aan mijn jeugd denken, was daar als 12 jarige. Best pittig om daar te fietsen. De Harz is toch nog wel erg heuvel/bergachtig. Nog een stukje te gaan, en dan zien we elkaar weer. Big big huge van ons twee. Hetty

• 20 Augustus 2014 - 20:30

Vader Kees:

Ik zou gewoon een stukje treinen als was het maar vanwege het weer. Want dat valt in het niet van wat jullie reeds hebben gepresteerd en nog voor de boeg hebben

• 20 Augustus 2014 - 20:59

Annemiek:

Goeie baard Bart! En hoe minder je eet, hoe minder kilo's er mee de berg op hoeven. Ieder nadeel.... Veel plezier nog!

• 20 Augustus 2014 - 22:10

Petra En Robert:

Jemig wat een prestatie! ! Wat jammer van het wegdek. Pas op dat jullie niet samen vallen hoor. Mss even in de trein kan ook lekker zijn

• 21 Augustus 2014 - 09:53

Tamara:

Wat een topprestatie.
    Ik zeg een trein mag best als tussendoortje. Al gaat de trein tot over de grens van nl, mag ook nog....:-)
    Dikke kus!
    Tamara

Ps. Mir sta jij ook nog op foto's of kunnen jullie een toevallige voorbijganger een foto laten maken van jullie 2?

• 21 Augustus 2014 - 10:50

Lia:

Dag lieve kanjers, mag ik me een beetje zorgen maken? Niet vallen hoor, heb ik te veel mee gemaakt met Kees. Pak de trein en geniet van het uitzicht. Dikke kus Mam , Lia.

• 21 Augustus 2014 - 16:24

AnjaW:

Inderdaad een topprestatie. Maar het was toch ook vakantie? Misschien een tussenstop bij een lekker luxe hotelletje met goed bed, lekker eten, zwembad en wellness met massage om even fijn op krachten te komen... Hebben jullie inmiddels toch wel verdiend!
    Geniet, liefs Anja

• 22 Augustus 2014 - 08:57

Erna:

Lieve Mir en Bart, vol verwondering, elke keer weer, jullie reisverslag lezen en meevoelen, wat een prestatie.
    Hopelijk hebben jullie genoten en kunnen jullie terugkijken op een TOPprestatie.Het laatste stukje mag best met de trein hoor! hoop jullie snel thuis te zien, lekker de beentjes op jullie eigen bank/bed. gr Erna

• 23 Augustus 2014 - 20:17

Robert (van Peet):

Hallo bikkels!
    Ik krijg regelmatig alle info van Petra door en vind het ronduit een geweldige prestatie en ongetwijfeld voor jullie beiden een onvergetelijke ervaring. Zet door en graag tot ziens bij de finishen, hihi. Liefs en groeten van Robert.