Back on track - Reisverslag uit Forsbach, Duitsland van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu Back on track - Reisverslag uit Forsbach, Duitsland van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu

Back on track

Door: Bart & Mir

Blijf op de hoogte en volg BARTandeMIRJAM

28 Mei 2015 | Duitsland, Forsbach

Kronkelend, glooiend en af en toe stuiterend langs rivieren, akkers en door het bos. Eindelijk het 'echte' hanzefietsroute gevoel terug. Inclusief twee klimmetjes die we net niet haalden. Lopen dus. Gelukkig niet te ver.

Op diverse ongrond, waarover we al eerder schreven. Zoek de foto's nog maar eens op. We hebben vandaag weer alles gezien en gevoeld.

Ook bijna onthoofd op de route.

We starten vanochtend in Huckelhoven (deze keer op z'n Nederlands). Langs de Rur. We hebben een filmpje gemaakt en hopen dat straks te publiceren. In Duren, na een bezoek aan de Lidl en het eten van een banaan, zonder koffie doorgefietst naar Lechenich. Daar hebben we onze avondmaaltijd 's middags genuttigd.

Dat was maar goed ook. Pasta doet wonderen. Met Keulen in het zicht naar ons denken we laatste pontje. Deze keer over de Rijn. De krokodil ( de naam van het pontje) was wel een ervaring. Hij ging met volle kracht tegen de stroom in van Weiss naar Zundorf.

Oh ja onderweg ook nog de nodige keren mijn helm van mijn hoofd moeten halen. Vliegjes jeuken enorm. Mir zit lekker achter mijn rug heeft nergens last van. Ik ben ondertussen specialist in het af en opzetten van mijn helm.... Mirjam aait dan even over mijn bolletje ...... Zonder af te stappen. Tot die ene keer. Toen was het een bij. Ik gooide in blinde paniek mijn helm weg. Kneep in de remmen en Mir zag 'm wegvliegen.

Uiteindelijk na 120 kilometers zonder regen geëindigd in Forsbach.

• 28 Mei 2015 - 21:26

Peasma:

Ga zo door:)

• 29 Mei 2015 - 00:12

Annemiek:

Gaat lekker zo, veel plezier en veilige kilometers nog!

• 29 Mei 2015 - 09:28

Petra:

Noem dat maar nietsdoen dat aaien over jouw bolletje; -)....

Lekker doortrappen en op tijd de inwendige mens verwennen.

Veel plezier saampjes xxx

• 30 Mei 2015 - 11:03

Mark:

Je mag best wel eens twee keer pasta eten hoor. Jullie verbanden genoeg. Veel plezier nog en hopen op mooi en vooral droog weer.

Tjuus.