Fietsen op een ski-helling... - Reisverslag uit Rönkhausen, Duitsland van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu Fietsen op een ski-helling... - Reisverslag uit Rönkhausen, Duitsland van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu

Fietsen op een ski-helling...

Door: Bart & Mirjam

Blijf op de hoogte en volg BARTandeMIRJAM

29 Mei 2015 | Duitsland, Rönkhausen

Nou... Om maar meteen met de deur in huis te vallen, dat gaat dus niet met een bepakte tandem. Wij hebben het uiteraard wel geprobeerd.

Probeer je eens voor te stellen. De heuvels nemen toe. De MS laat steeds meer z'n sporen na en Bart is minder in conditie (volgens Mirjam). Regelmatig dus even van de fiets af om de steilste stukken te strompelen zonder stok, want dat is haar eer te na. De ander met een zware tandem hijgend in de achtervolging.

Bart kan als geen ander navigeren, maar moet binnenkort weer naar Villa Ruimzicht voor een nieuwe (lees)bril. Wat wil nu het geval. Op een van die steile stukken zag Bart een alternatief. Even naar rechts over een bospaadjes en dan hop naar llinks weer op de route. Ging goed. Totdat we uit het bos weer naar links moesten...... ski-helling bleek later. Pak 'm beet 500 meter steil omhoog.

Daar sta je dan. Terug? Nee net zo erg, we waren net heel erge afgedaald. Dus Mir alleen naar boven en Bart in etappes, steeds een deel bepakking en dan weer terug voor de tandem.

Uiteindelijk ook dat gehaald :-) Boven op een eenvoudige meer zeer goed smakende lunch.

Alles wat we voor de rest vandaag hebben meegemaakt valt in het niet bij de ski-helling. Dus dat laten we maar even.

We overnachten in Im Stillen Winkel in Ronkhausen. Blij, want ook dat spande er even om.

• 29 Mei 2015 - 18:41

Hanneke:

Wat hebben jullie afgezien zeg! Klasse, dat jullie de het gehaald hebben!
    Hopelijk geen ski-hellingen meer (ook geen zwembaden uiteraard).
    Groet,
    Hanneke

• 29 Mei 2015 - 18:42

Peasma:

Voor ons vermakelijk, voor jullie wat minder. Doe vooral voorzichtig

• 29 Mei 2015 - 19:58

Sissy:

Klasse!! petje af hoor!!echte doorzetters, alleen maar respect voor jullie.

• 29 Mei 2015 - 20:01

Lotte:

En weer kan ik jullie gewoon horen kibbelen! Heerlijk! Doe voorzichtig lieverds, love you!

• 30 Mei 2015 - 11:12

Mark:

Ik ben er al, hoor ik Mir tegen Bart roepen, en Bart weer naar beneden voor de laatste keer. Hoor later onder het genot van een hapje en drankje wel de verhalen. Wordt vast lachen.

Ski Heil.

• 30 Mei 2015 - 15:26

Peter:

Tja Bart, ik weet hoe het komt dat je conditie achteruit is gegaan. Vertel Mirjam nu maar eens over de snoeppot op onze kamer!

Het ziet het er uitnodigend uit, al die foto's in een (ver) andere(nde) omgeving. Geniet en doe geen gekke dingen (Bart)

• 31 Mei 2015 - 20:12

Kees:

Het is bijna een bizar verslag. Eigenlijk jammer, dat de conditie wat minder is dan vorig jaar. Maar ik denk, dat jullie toch de motivatie kunnen vinden, gezien het karakter van jullie beiden, om de voorgenomen tocht tot een goed einde te bfengen

Tags: ski-helling