Dierendag - Reisverslag uit Helmstedt, Duitsland van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu Dierendag - Reisverslag uit Helmstedt, Duitsland van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu

Dierendag

Door: Bart & Mir

Blijf op de hoogte en volg BARTandeMIRJAM

02 Juni 2015 | Duitsland, Helmstedt

De hele week al schieten links en rechts allerhande dieren voor het voorwiel van onze tandem weg. Dan moet je denken aan mussen, merels, krekels, vlinders, (naakt)slakken, poezen en (soms aangelijnde) honden.

Maar ook in de lucht zien we vogels van allerlei pluimage. Nu hebben we een (fiets)vriend, die samen met z'n broer allerhande vogels alleen al aan de schaduw kan herkennen. Ik weet ondertussen een Wauw te determineren en hoe bijzonder het is als je een Rode Wauw ziet.

Vandaag was zo'n dag, na verschillende ordinaire Wauws eindelijk een rode. Zelf ik werd enthousiast. Dat kwam omdat we kort daarvoor een rot (toegegeven we moesten dit even opzoeken op Wikipedia) everzwijnen de weg zagen oversteken met wel zes of zeven jonkies.

Toen we niet veel later ook nog een vos zagen oversteken was de titel van dit stukje en de tekst geboren.

Voor de rest hebben we een gemiddelde van boven de 25 km/u gereden. Niet slecht toch?

Ja... Ja... horenn we jullie denken. OK toegegeven de de eerste 40 kilometer gingen we met de Zug. Dat hadden we gisteravond besloten, omdat het zoeken naar een hotel in de bossen bij natuurpark Elm-Lappwald niet echt wilde vlotten. Om met onze ervaring van het klimmen en de verdeling van de kilometers over de laatste twee dagen niet vervelend uit te komen hebben we de eerste saaie (ook volgens de bedenker van de route) dus per trein afgelegd. Daarna nog 60 kilometer gefietst langs een mooie route.

Uiteindelijk geëindigd volgens plan in Helmstedt. Vlak voor de voormalige grens met Oost Duitsland. Dat markten we de laatste tien kilometer overigens ook. Kinderkopjes!

• 02 Juni 2015 - 20:05

AnjaW:

Het is weer een mooi avontuur! Geniet er van.
    X Anja

• 02 Juni 2015 - 21:35

Jannemans:

Wat weer een fijn verslag! We genieten er dagelijks van! X

• 03 Juni 2015 - 10:34

Erna:

Hi Mirjam en Bart, weer leuk om te lezen! en Bart ja ik heb je gevonden hoor op de foto! hihi nog veel plezier