Op naar Duitsland - Reisverslag uit Emden, Duitsland van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu Op naar Duitsland - Reisverslag uit Emden, Duitsland van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu

Op naar Duitsland

Door: Bart & Mir

Blijf op de hoogte en volg BARTandeMIRJAM

24 Augustus 2015 | Duitsland, Emden

In het dorpshuis van Pieterburen geslapen. In een net nieuwe budgetkamer waar alles in orde was en het lekker rook. Automatisch bedienbaar dakraam en een lekkere douche. Wat wil een europafietser nog meer? Gelukkig was de wind vandaag wat gaan liggen, maar hij kwam nog steeds uit het oosten.

Vandaag door het Groningerland (hele lange rechte wegen) vanuit Pieterburen naar Warffum (boodschappen bij de spar), na een spekpannenkoek in Muntenerzijl uiteindelijk viaDelfzijl naar Bad Nieuweschans.

Wij weten nu dat zowel de spar als de coop klantentoiletten hebben. Net op tijden altijd schoon.

We zijn weer begonnen om na 70 kilometer ons overnachtingsadres uit te zoeken. Booking deed het niet en Mir stelde het steeds even uit. Uiteindelijk hadden we 125 kilometer gereden, maar konden we volgens Mir nog net het veer van Ditzum naar Petkum halen. En volgens Mir zat Emden vol met hotels

Dat doorfietsen had een voordeel. Geen enkele bui gehad en de wind mee op het laatste stuk in noordelijke richting.

An de overkant van de Ems eerst maar even op de Garmin alle Bett und Bikes bekeken. En zo waardeerde die we belden was raak.

Tags: Emden