Druilerig... - Reisverslag uit Thisted, Denemarken van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu Druilerig... - Reisverslag uit Thisted, Denemarken van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu

Druilerig...

Door: Bart & Mir

Blijf op de hoogte en volg BARTandeMIRJAM

01 September 2015 | Denemarken, Thisted

Het miezert. Soms wat grotere druppen. Al twee dagen lang en morgen waarschijnlijk ook.

Tussen het water door waren het wel twee hele mooie ritten. De eerste (gisteren) eindigde na 140 kilometer in Thorsminde. Vlak voor de camping nog een lange rechte weg van 6 kilometer. De trekkershut was geboekt en de eigenaresse van de camping was trots op ons. Vandaar dat we van haar een 4-persoonshut met toilet en douche kregen. Pas toen Bart vertelde dat hij 25 jaar met Mir getrouwd was kreeg hij het tweepersoons onderlaken mee. Eerst Mir afgezet. Toen net op tijd boodschappen bij de plaatselijke supermarkt voor het avondmaal. En daarna met een tas terug om de lakens te halen. Droog wel te verstaan. Licht emotioneel was ik dan ook bij terugkomst toen de kaarsjes op tafel stonden.

Vanochtend met dezelfde miezer weer vertrokken over de lange rechte weg in noordelijke richting. Overigens had Mir nergens last van achter mijn rug. Die vroeg zelfs op enig moment of het wel regende.

Beide dagen, zoals gezegd een mooie rit. Veel afwisseling en natuurschoon. Soms kleefden de banden van de tandem aan de iets te grote kiezels. Dan weer over hard zand, asfalt, modder of rul grind. Slechts een paar foto's.

Door de afwisseling gleden de kilometers onder ons vandaan. Nu verblijven we in een B&B op het boerenland.

Vandaag ook weer een overtocht per veer. Klem tussen de vrachtwagens en de zijkant van de boot.

Het warme eten en hete koffie onderweg verzinnen we al twee dagen. Kennelijk alleen open in het hoogseizoen en/of in de grote steden. We blijven hoop houden. Morgen warme hap!

• 01 September 2015 - 20:55

Petra:

Ahh gossie wat sneu geen lekkere warme bak koffie of bord warm eten.

Hopelijk hebben jullie morgen meer succes. We zullen duimen. Veilige kilometers xxx

• 01 September 2015 - 21:01

Lia En Kees:

Ook in Noordholland hebben we zeer hevige onweersbuien gehad. En we lezen, dat het weer bij jullie ook zeer wisselvallig is. En als we dan lezen dat jullie een rit van 140 km hebben gemaakt, dan verbazen jullie ons.

• 01 September 2015 - 21:12

Jannemans:

Jammer van de regen! Trots op jullie!

• 02 September 2015 - 10:08

Lia En Kees:

Jullie moeten wel een heel goed koppel zijn om dit soort uitdagingen aan te willen gaan.