Vallen en opstaan - Reisverslag uit Zwartsluis, Nederland van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu Vallen en opstaan - Reisverslag uit Zwartsluis, Nederland van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu

Vallen en opstaan

Door: Bart & Mir

Blijf op de hoogte en volg BARTandeMIRJAM

11 September 2015 | Nederland, Zwartsluis

Vanuit Denemarken naar Duitsland passeerden we de grens bewust. Duitsland Nederland was gebeurd zonder dat we er erg in hadden. Alleen de wijziging in het straatmeubilair maakten ons bewust van de overgang en een plotseling goedemorgen ipv moin moin.

Gisteren van Bramstedt naar Surwold gefietst. Vandaag bij Ter Apel de grens over. Vol in het nieuws. Voor ons een eerste Nederlandse mogelijkheid om onze fiets een beurt te geven.

Dat was nodig! We schreven er al eerder over. Het vocht en het zand hadden hun werk gedaan. Bij Theo Bruning in Ter Apel zijn we netjes geholpen. Nieuwe ketting, paar nieuwe tandwielen en een een nieuwe versnellingskabel. Ook nog even de excentrische vooras weer afgesteld en hop daar konden we weer. Een kopje zand achterlatend op de werkvloer. Blij dat Mir dit ook zag en het niet alleen maar mijn dingetje was.

Daarna mijmeren we over de belevenissen. Alle valpartijen van Mir passeren de revue. De eerste daar verhaalden we al over. De laatste twee hielden we voor ons. Maar gisteren opnieuw in de badkuip onderuit. Na eerder al eens op een plateautje van de trekkershut in Horsminden door een slecht werkend linkerbeen.

Gedoe dus, maar ook telkens weer lachen. De extra bLauwe plekken daargelaten....

Zo is het leven zullen we maar zeggen. Vanavond zaten we uit te kijken over het zwarte water van Zwartsluis. Een tweetal oude besjes voor ons die overduidelijk nog van elkaar hielden. Daar houden we ons maar aan vast.

Vandaag in het gras naast de Hoogeveensevaart gelunched en met de nieuwe ketting en tandwielen wederom een rit van 135 kilometer achter de rug.

We hopen julliena het weekeinde in levende lijve en op welk moment dan ook weer te zien. Mogelijk na het weekeinde nog een korte terugblik van onze zijde! Fijn dat jullie zo nu en dan reageerden.

• 11 September 2015 - 21:07

Lia En Kees:

Fijn om te horen dat jullie steeds naderbij komen na het leveren van een topprestatie. Grote klasse.

• 12 September 2015 - 07:17

Anja:

Wat een fijn dat jullie zo'n fantastische vakantie hebben. Heerlijk om jullie belevenissen te lezen. Enorme bewondering voor de prestatie. Veel liefs van ons.

• 12 September 2015 - 15:22

Marcel&Desiree:

We vinden het een topprestatie hoor. Leuk dat jullie zo te volgen zijn. Wat vooral positief is dat jullie kijken naar de mogelijkheden ipv de onmogelijkheden. We zijn benieuwd naar alle verhalen en nog gefeliciteerd met het 25 jarig jubileum. Top en nog vele jaren. Tot gauw.
    Groetjes & liefs Desiree & Marcel

• 13 September 2015 - 11:41

Inge En Peter:

Misschien zijn jullie al thuis of bijna....
    Welkom thuis lieverds....
    Wij willen alleen maar zeggen, hebben genoten van jullie verslagen en de foto's.
    CHAPAU...of schrijf ik dat anders ha,ha,..

• 13 September 2015 - 14:06

Mark :

Zo bijna thuis en dan in de rust. Dank voor de leuke verhalen van en foto's. Hopelijk 'n jullie snel te spreken want dan zullen we ongetwijfeld veel meer horen. Oh ja, jullie hebben een hele goede prestatie neergezet waar je zeker trots op mag zijn.