Tranen biggelden over haar wangen... - Reisverslag uit Mouchard, Frankrijk van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu Tranen biggelden over haar wangen... - Reisverslag uit Mouchard, Frankrijk van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu

Tranen biggelden over haar wangen...

Door: Bart & Mir

Blijf op de hoogte en volg BARTandeMIRJAM

03 September 2016 | Frankrijk, Mouchard

...toen de ober Bart zijn warme maaltijd voorzette. Een hoop rauw gehakt vlees met her een der een beetje bieslook. Daarnaast een kleiner beetje warme patat en nog veel minder groente.

Wat daaraan voorafging. Een bezoek aan een kebab zaak. Alleen voor cola en het ophalen van een herinnering aan een, op een van onze eerder reizen, Grieks restaurant. Die middag heb ik toen moeten bekopen met veel geboer de rest van de reis. Dus nee hier zouden we niet gaan eten.

Tweehonderd meter verder echter een Frans restaurant met Fransen. Dat moest wel goed zijn. Dat was het ook, maar mijn kennis van de Franse taal belabberd.

Wat zou jij denken bij tartare hachee.... Toch gewoon aan een lekkere gebakken hamburger. Ik ook!

Mir niet. Die wist precies wat het was. Iets zeggen of vragen op dat moment? Nee natuurlijk niet.

Ik heb waarschijnlijk een ontzettend leuk gezicht getrokken, maar me niet laten kennen. De helft van de kwak met het koude, op zich best smakelijke, vlees gewoon opgegeten. Tot dat ene harde stukje. Toen kon ik niet meer.

Tranen biggelden, wel tien minuten, over haar wangen... gvd wat was ik (heel even... ongeveer 20 seconden) kwaad.

  • 03 September 2016 - 19:27

    Petra:

    Haha ik zie het al helemaal voor mij! Leedvermaak hè Bart?! Ik vraag mij af wat Mir gegeten heeft. Nouja de honger was in ieder geval gestild. Succes morgen! Kussss

  • 03 September 2016 - 19:44

    Ingrid :

    Stoer van je Bart! Heel veel plezier verder. Ik geniet van jullie verhalen. Groetjes Ingrid

  • 03 September 2016 - 22:47

    Mark Lamping:

    Ziet er lekker uit. Vandaag zelf een Bavette op de BBQ was ook lekker ;-).
    Bart, morgen eerst even Google raadplegen hoor en dan beslissen.

    Goede reis verder.

    Groet Mark

    PS. Cassette al gevonden?


  • 04 September 2016 - 08:46

    Edy:

    Lees met veel plezier jullie reisverslagen en Bart in het vervolg een klein Frans woordenboeken meenemen.weegt niets en kan soms van pas komen.haha.goede reis verder Lfs van ons

  • 04 September 2016 - 09:02

    Edy:

    Heb jullie reisverslagen elke dag gelezen en ook beantwoord alleen vergeten op de knop verzenden te tikken.hoe dom kun je zijn.dus ja stom.vanaf nu wel.

  • 04 September 2016 - 19:13

    Jeroen En Annemiek:

    Ai, doet me denken aan een bordje zwezerik in een sterrenrestaurant...
    Jeroen dacht jaren geleden trouwens ook een lekkere hamburger te krijgen, viel hem ook een beetje tegen. Kan de beste gebeuren dus :-)

  • 04 September 2016 - 22:14

    Tamara:

    Je wordt al reizend een echte wereldburger Bart! Geweldig verhaal en succes nog even in het Franse land

  • 05 September 2016 - 13:08

    Anja:

    Ik zie jullie beide gezichten voor me, hilarisch!!!

  • 05 September 2016 - 16:58

    Inge:

    Bart jongen, wat stoer dat je dat hebt opgegeten lijkt wel neeeehhh zeg het maar niet.
    En Mir beetje lullig van je dat je hem zit uit te lachen zou ik niet hebben gedaan ........uhmmmm
    Fijne avond samen en goede reis verder.
    Kijk uit naar jullie volgend verslag.

  • 08 September 2016 - 15:53

    Christel:

    Ha ha ha haaaaaaa! Dat ene harde stukje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

BARTandeMIRJAM

Fietstochten op een tandem

Actief sinds 17 Juli 2014
Verslag gelezen: 482
Totaal aantal bezoekers 73724

Voorgaande reizen:

01 September 2023 - 23 September 2023

Zomer 2023: Langs de Rijn, Lahn, Eder & Weser

11 Maart 2018 - 21 September 2018

Zomer 2018: TRANSAM

29 Augustus 2016 - 25 September 2016

Zomer 2016: Groene weg naar de middellandse zee

22 Augustus 2015 - 23 September 2015

Zomer 2015: Noordzee- en Jutlandfietsroute

02 Augustus 2014 - 15 September 2014

Zomer 2014 en voorjaar 2015: Hanzefietsroute

Landen bezocht: