Girona - Reisverslag uit Gerona, Spanje van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu Girona - Reisverslag uit Gerona, Spanje van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu

Girona

Door: Bart & Mir

Blijf op de hoogte en volg BARTandeMIRJAM

12 September 2016 | Spanje, Gerona

Twee dagen Girona was om verschillende redenen goed.

Allereerst het lijf wat rust, ons navigatieprobleempje even oplossen en het pignon moest nog even vakkundig uitelkaar gehaald worden om er zeven in plaats van acht versnellingen van te maken.

Daarnaast natuurlijk lekker op de tandem door de stad gefietst, die overigens erg leuk is. Een aanrader voor hen die een kort stedentripje van plan zijn.

Even terug naar ons navigatieprobleempje. Bleek toch dat ik het laatste deel van de route niet in de Garmin had gezet. Dus moesten we ouderwets op zoek naar kaarten (gevonden!), want een Garmin dealer voor een navigeerbaar kaartje van Spanje was niet zomaar te vinden. Gelukkig konden we na twee keer vragen terecht bij de juiste boekhandel en na ook wat zoekwerk vonden we ook een mechanicien in een fietsenwinkel die mij even hielp met een boormachine om de drie spietjes te verwijderen uit het pignon.

's Avonds in een half uurtje m.b.v. viamichelin op de iPad, de kaarten en de Garmin een route gemaakt. Ook meteen maar die naar Barcelona..... Maar daarover later meer.

• 14 September 2016 - 13:40

Petra:

Lijkt mij heerlijk even deze break! Girona is inderdaad een leuke stad. Ook mooi even tijd om de fiets weer helemaal op orde te krijgen.