Fietsen op een snelweg - Reisverslag uit Cambrils, Spanje van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu Fietsen op een snelweg - Reisverslag uit Cambrils, Spanje van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu

Fietsen op een snelweg

Door: Bart & Mir

Blijf op de hoogte en volg BARTandeMIRJAM

14 September 2016 | Spanje, Cambrils

Via voormalig vrachtwagenchauffeur L. Had Mir al eens te horen gekregen dat langs de kust twee wegen zuidwaarts gingen. De snelweg waarvoor je moet betalen en de oude (snel)weg zonder tol.

Veel anders ligt er niet. Soms even wat langer door een dorpje, maar vaak toch weer op de oude (snel)weg. En daar rijden nog steeds veel auto's. Soms mogen ze 30 dan weer 80 en soms 100. We hoeven jullie niet te vertellen dat je al die getallen met 20 kunt vermeerderen voor de echte snelheid. Soms twee smalle banen, maar ook regelmatig vier banen met een middenscheiding.

Eerlijk is eerlijk ze houden tot nu toe steeds keurig rekening met ons en minimaal 1,5 meter afstand. Maar om nu te zeggen dat is leuk.... Nee.

Zolang de afwisseling er is: prima, maar morgen ook weer zo'n stuk met alleen maar oude (snel)weg. Dus pakken we morgen de trein naar Valencia.

Vandaag startten we met een paar stevig maar mooie kronkelklimmetjes langs de kust. Soms achteromkijkend in de richting van Barcelona met een openbrekend wolkendek, om dan weer zwetend verder te fietsen. Vannacht had het geonweerd. Soms stevig gelet op de plassen die we nog aantroffen her en der.

Na honderd kilometer was het wel genoeg vandaag en eindigden we in Cambrils, net na Salou.

• 14 September 2016 - 22:35

Mark Lamping:

Ik lees namen van plaatsen waar ik vroeger ook ben geweest. Wij reden
    dan in een stuk door naar Spanje met de auto. En jullie op de fiets, ik blijf
    bewondering voor jullie houden. Fijne reis naar Valentia, mooie stad.

• 15 September 2016 - 08:57

Lia En Kees:

Wij verbazen ons over de afstanden, die jullie per dag afleggen. Het is natuurlijk wel zo, doordat jullie honderden km's hebben afgelegd jullie in een bepaald ritme komen. Jullie raken steeds beter getraind. Als het plezier maar de boventoon blijft voeren. Een fijne voortzetting van jullie geweldige onderneming.

• 15 September 2016 - 10:08

Marloes:

Nog even doorzetten! De wijn staat koud en happen zijn klaar. We komen jullie halen wanneer jullie willen.

• 15 September 2016 - 11:45

Edy:

Kan me goed voorstellen die saaie snelwegen waar het verkeer je om de oren vliegt.lekker een stuk met de trein en dan bijna op de eindbestemming.heerlijk een week relaxen.gezellig en dik verdiend.alle goeds voor de komende week.geniet ervan.petje af voor jullie prestatie klasse

• 15 September 2016 - 16:35

Peter:

Respect hoor jongens ben jaloers op jullie, zet hem op en geniet, tot snel.

Gr. Peter

• 15 September 2016 - 17:11

Inge:

Hoi, luitjes wij ook even een paar dagjes weggeweest.
    Wij hadden vanuit de duikclub een lang weekend Belgie.
    Was zeer vermoeiend voor mij uuhhhmmm jullie weten dat als de beste als je de boel daar aan het lachen wil/moet houden.
    Ga straks lekker genieten en zie jullie gauw !!
    Dikke kus

• 26 September 2016 - 14:13

G En M:

Dag lieverds,

Een verstandig besluit om de trein te nemen. WIj zien ons nog fietsen op de snelwegen in Frankrijk, waar we vaak ongewild werden heen gestuurd. Wat een spanning.
    Hier is het rustiger op de fietspaden, wij fietsen iedere dag zo'n 40/50 km. Zijn hier nu uitgekeken, d.w.z. we hebben geen zin om de auto te pakken om verder dingen te bezichtigen, veel te mooi weer voor. Het schijnt op te houden het mooie weer, maar onze vakantie zit er ook bijna op.

Nog heel veel plezier en een dikke kus van ons.