It giet oan... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu It giet oan... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu

It giet oan...

Door: BARTandeMIRJAM

Blijf op de hoogte en volg BARTandeMIRJAM

08 Mei 2018 | Nederland, Amsterdam

Maar voor dat zover is moet er wel wat gebeuren. Bijvoorbeeld onhandelbare fietsdozen halen op Schiphol. Maar met hulp van medewerkers van het bagagedepot bleken die heel snel in drieën gevouwen kunnen worden. Met wat stukken tape hier en daar bleek het opeens veel gemakkelijker te gaan. Volgende week van twee maar eens anderhalf proberen te maken met de tandem er in.

Ook alle tracks en POI's op een Garmin zetten vraagt altijd weer even de aandacht. hoe deed je dat ook al weer. Ik kan me herinneren dat ik ooit een deel van de route in Spanje was vergeten over te zetten. Niet onoverkomelijk, maar toch. Dat gaat me nu niet nog eens gebeuren. Check, double-check, re-check en dan moet het werken.

Vanuit de organisatie waar we mee reizen zijn we verplicht een aantal kilometer te fietsen als training. Niet zo gek toch hoor ik je denken en inderdaad: logisch. Onderdeel van de verplichting is om 500 miles te fietsen waarvan minimaal twee maal 60 miles. Dat laatste hebben we afgelopen dagen dan ook gedaan. Dit met de wetenschap dat we straks al onze kilometers tijdens onze eerste (fiets)week van Washington naar Yorktown nog mogen meetellen.

Eerst onze tweedaagse. Heen 121 kilometer over de Afsluitdijk naar Weidum in Friesland. En de volgende dag uit Weidum via het veer Stavoren-Enkhuizen terug naar Purmerend. En tocht van 113 kilometer. OK toegegeven een klein beetje minder gefietst door dat we op een veerboot zaten, maar wie zeurt daar nu over. Wij onder het genot van een kop koffie en appelgebak met slagroom in ieder geval niet! Het weer, maar dat zal je niet ontgaan zijn, was goed. Afgezien van wat wind tegen en muggen op de heenreis.

Heel langzaam dringt het tot ons door... we gaan bijna.

• 08 Mei 2018 - 18:33

Hetty:

Super hoor. Zal zeker weer van jullie verslagen genieten.

• 09 Mei 2018 - 07:14

Petra:

Lieve Bart en Mir,
    Het is voor mij nog steeds niet voor te stellen dat jullie deze fietstocht gaan ondernemen. Maar.....het gaat toch echt gebeuren!! Het aftellen is begonnen. Het feit dat jullie het gaan ondernemen verdient al een dikke pluim en iedere mijl die jullie gaan afleggen verdient waardering. Ik hoop dat jullie ondanks alle inspanning, zweetdruppels en afzien ook vreselijk gaan genieten. Vooral van en met elkaar maar ook van de omgeving en alles wat er op jullie (fiets)pad komt.

Dikke kussen en ik ga jullie volgen uiteraard. Ojaaa..... en pas goed op elkaar en doe VOORZICHTIG!
    Liefs Peet

• 09 Mei 2018 - 11:31

Edy:

Spannend en een hele onderneming voor het zover is.heel veel succes en fijne kilometers op de fiets.geniet ervan en van elkaar.we blijven jullie volgen.dikke kus

• 09 Mei 2018 - 15:52

Mark:

Ja, het gaat gebeuren. Nog steeds jaloers op jullie. Wat zijn jullie plichtsgetrouw om alles te doen wat gevraagd wordt. Wij weten het allemaal. Aan de voorbereiding kan het niet liggen dat is goed geregeld. Doorzettingsvermogen, ja meer dan prima. Ik hoop dat jullie mooie kilometers gaan maken en heel veel plezier zullen beleven. Groet Mark, Ester, Shanon en Jaap.

• 09 Mei 2018 - 16:15

Inge:

Heb geen woorden, alleen maar bewondering.
    Ga jullie zeker volgen ( nee Mir, niet letterlijk ha ha, ).
    Dikke kus van mij.