Nee hoor daar ga ik niet naar binnen... - Reisverslag uit Blacksburg, Verenigde Staten van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu Nee hoor daar ga ik niet naar binnen... - Reisverslag uit Blacksburg, Verenigde Staten van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu

Nee hoor daar ga ik niet naar binnen...

Door: BARTandeMIRJAM

Blijf op de hoogte en volg BARTandeMIRJAM

06 Juni 2018 | Verenigde Staten, Blacksburg

Mijn verjaardag was de zwaarste ooit. De hele dag geklommen en wederom een tuinslang als douche. We eindigden in Vesiuvius.

De gastvrije burgers van Vesiuvius verrasten ons 's avonds met een diner. Van alle kanten kwamen inwoners van het plaatsje naar de lokale kerk en leverden hun bijdrage aan onze maaltijd. Joey, breed uit verhalend over zijn MS, vroeg aan Dickie om ons voor te gaan in gebed. Na afloop wilde Joey natuurlijk ook iets van ons weten en na de maaltijd kwam er een 'spontaan' groepsgesprek op gang. In volgorde mochten we ons voorstellen aan de gemeente.

De volgende ochtend stonden ze allemaal weer voor ons klaar. Ook nu weer van allerlei lekkers en goed gevoed konden we op de fiets. Joey reed voorop, groepsgewijs tot aan de eerste klim... toen spatte het peloton uiteen.

Na verschillende zware beklimmingen in Buchanan op zoek naar een lunch. Slechts 1 kroeg aan het eind. Duister, maar wel voorzien van de flikkerende tekst: open. Buiten een bord met de tekst Good Times Cafe en home cooked meals. Bevooroordeeld over wat ik zag... resoluut: 'Nee hoor Mir daar ga ik niet naar binnen!'

Mir wierp toch een blik... We moesten eten toch? Opgewekt kwam ze terug ja hoor gewoon naar binnen. Donker, rokerig en zo uit een film, anders kan ik het niet omschrijven. Een hamburger en BLT-sandwich besteld. Aan de praat met de eigenaresse Becky, nadat Marci een alcoholvrij biertje had neergezet, waar naar later bleek toch 4,2 procent in zat... Bud Light.

Becky kwam terug.... 'De maaltijden zijn van het huis.' .... Onze mond viel weer open. Toen Marie, haar moeder en Kaleb even later aanschoven, ook die op rekening. We hebben het oorspronkelijk bedrag inclusief tip keurig gedoneerd. Met dank aan Good Times Cafe, Becky, Marcie en Darrin.

Uiteindelijk in Troutville beland en daar voor het eerst gekampeerd. Nu alleen een fonteintje, maar ook hier weer een plaatselijk middenstander (The sunsine girls) met goodiebags en eten. 's Avonds nog een fundraising in een lokale brouwerij. Je snapt het nu ongeveer wel. Het is afzien en verwend worden op een manier die ons vreemd is.

Vandaag naar Blacksburg gefietst, alwaar de organisatie is gevestigd. Na een laatste zware klim stonden er chicken wings en bier klaar. Nu net terug van een pizza-avond. Morgen een rustdag met een tweetal klussen voor MS-patiënten.

• 06 Juni 2018 - 22:26

Anja Hogenaar:

Wat een grensverleggende tour is het toch, kanjers zijn jullie!

• 07 Juni 2018 - 05:13

Joroen:

Je kunt zeggen wat je wilt over die gekke Amerikanen maar gastvrij zijn ze wel en alles voor het goede doel. We vinden het allemaal ontzettend leuk om te lezen!

• 07 Juni 2018 - 05:35

Petra:

Wat een belevenissen! Jullie maken prachtige herinneringen. En wat een lieve mensen komen jullie tegen. Die doen de zware beklimmingen weer snel vergeten. En die biertjes natuurlijk;-). Veel plezier en succes! Xxx

• 07 Juni 2018 - 05:50

Martine:

Wat een mooie reis, met prachtige en verrassende ontmoetingen. En inderdaad wat een gastvrije mensen daar in Amerika

• 07 Juni 2018 - 08:36

Hetty:

Wat een enorme ervaringen en dat alleen al in de eerste week. Petje af (helmpje :)). Geniet van de rustdag.

• 07 Juni 2018 - 13:26

Peter:

Jullie komen in ieder gaval niet om van de honger..... en je wou nog wel afvallen Bart....

Succes

• 09 Juni 2018 - 09:42

Marieke:

Mooie verhalen - wat een indrukken en prachtige mensen komen jullie zo tegen, GAAF!
    Zet 'm op toppers!

Grts Marieke

• 09 Juni 2018 - 14:44

Conny Gooijer:

Nu pas even de tijd genomen om jullie verslagen te lezen. Wat mooie een prestatie en geweldig om te lezen. Nog veel succes met jullie reis.

• 09 Juni 2018 - 18:11

Peasma :

Heerlijk om te lezen! Kus en voorzichtig.