Meisdorf - Reisverslag uit Meisdorf, Duitsland van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu Meisdorf - Reisverslag uit Meisdorf, Duitsland van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu

Meisdorf

Door: Bart & Mir

Blijf op de hoogte en volg BARTandeMIRJAM

19 Augustus 2014 | Duitsland, Meisdorf

's Ochtends vertrokken vanuit Bertingen. Goed verblijf geweest! Langs en over de Elbe naar Magdeburg. Mooie route met asfalt. Vanuit Magdeburg de lokale trein naar Stassfurt genomen. Een korte trip, vergelijkbaar met het vervoer naar Roodeschool in Groningen.

Bij de watertoren in Stassfurt genoten van koffie. Daarna onze eerste ervaring op Radweg 1. Vanaf de start kregen we met ondergronden te maken vergelijkbaar als de Hanzefietsroute. Geen verbetering dus. Ook de hellingen en heuvels namen toe richting de Harz. Na 90 kilometer hadden we het wel gehad.

In Meisdorf naar de jeugdherberg. Helaas helemaal vol! Niet dat we dat geloofden, maar vlak naast de jeugdherberg was nog een hotel. Daar aangekomen wilde men net afsluiten. We konden nog wel een kamer krijgen. Avondeten was lastig want men had feierabend en net besloten om de tent te sluiten. Voor ontbijt, moeilijk moeilijk, moest speciaal iemand geregeld worden. Dus niet, laat dat dan maar. We kregen nog net even wat instructies over het sleutelregime en o ja eten konden we even verderop bij het familiehotel wel. Even snel afrekenen en tot ziens.

Het hele hotel was dus leeg op ons na!? Ook weer een ervaring zeg maar.

Het avondeten hebben we gezellig aan de bar in een hoekje naast de kinderhoek genoten, nadat we eerst buiten zouden moeten eten. De chef greep net op tijd in! Nogmaals dank daarvoor. Door de regen teruggelopen naar 'ons hotel'.

Mooie omgeving overigens de Harz. Voor hen die nog kunnen lopen een fantastisch wandelgebied.

De volgende ochtend zonder ontbijt en de kamersleutel maar in de toegangsdeur laten zitten vertrokken richting een ontbijtadres.

• 23 Augustus 2014 - 17:58

Peet:

Wel leuk hoor om jullie zo te volgen. Ze mogen daar in Duitsland wel wat beter voor jullie zorgen vind ik! Dat hebben jullie namelijk wel verdiend. Jammer van de slechte fietspaden. Hopelijk wordt dat beter. Succes moppies xx