Katja's Melkhus - Reisverslag uit Varel, Duitsland van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu Katja's Melkhus - Reisverslag uit Varel, Duitsland van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu

Katja's Melkhus

Door: Bart & Mir

Blijf op de hoogte en volg BARTandeMIRJAM

26 Augustus 2015 | Duitsland, Varel

Voor dat jullie verder lezen: dit verhaal heeft een happy ending en twee grote blauwe plekken. Daarvoor gaan we terug naar gisteravond.

Vlak nadat we ons stukje geschreven hadden dronken we nog wat op het terras. Om daarna terug naar de kamer te gaan om nog een broodje kaas en een appeltje te eten. We hadden immers goed geluncht.

Mir had haar handen vol. Althans dat zou ze later zeggen. Ik had twee biertjes gedronken en Mir een frisje, plaatselijk bekend als apfelschorle. Zeg maar koolzuurhoudend water gemixt met appelsap.

Eerst misten we de trap, waar is de trap? Konden we eigenlijk niet missen, maar toch. Na een vraag aan de hotelbaas trap gevonden en wij naar boven. De leuning bestond in dit geval uit een dikke kabel touw. Achteraf volgens Mir te vies om vast te pakken. Een eigenwijze MS-patiënt zou beter moeten weten.

Dus met lossen handen (en volle) de trap op. Een doffe bonk halverwege de trap deed Bart omkijken. Wat hij zag? Drie lopers. Een van tapijt. Daaroverheen een extra tree om de slijtage te verbergen en als laatste Mirjam. Als een vaatdoek in de bocht gedraaid.

Het enige wat ze kon uitbrengen: " Je laat me ook alles dragen!"

Natuurlijk was dat waar. Een sleutel van de kamer en een I-pad. Maar toch kennelijk net teveel. Twee enorme blauwe plekken op arm en heup waren het gevolg. En direct daarna lachen. Judo is toch goed geweest! En een snel opkomende misselijkheid was snel verdwenen.

Dan over vandaag. Deze reis is t.o.v. De Hanzefietsroute vooral mentaal wat zwaarder. Langgerekte wegen of kringelen over het platteland. Wind en het gevoel dat je steeds heel dichtbij je vertrekpunt weer uitkomt.

En toch. Mooie uitzichten en veel afwisseling. Ook spreken we regelmatig uit dat een vergelijking met Groningen (boerderijen) en onze Noord- en Zuid-Hollandse kuststreek (haventjes en campings) op z'n plaats is.

Soms wil je dan wel even wat afkorten. Maar dan opeens Katja's Melkhus. In de middle of nowhere heerlijk gebak en koffie. En dan toch maar de route helemaal gevolgd. 125 kilometers vandaag.

Ons einddoel hadden we gisteravond al gezet: Varel. Daar zitten we nu aan een cappuccino.

• 26 Augustus 2015 - 20:08

Peasma:

met of zonder blauwe plekken, jullie zijn STOER

• 26 Augustus 2015 - 20:19

Lotte:

Ik zit weer eens hardop te lachen, helden zijn jullie! xxx

• 26 Augustus 2015 - 20:23

Lia En Kees:

Wat een verhaal zei mam. Echt iets voor Minnik. Laten ze in vredesnaam voorzichtig zijn. Maar ik denk, dat jullie in dit soort omstandigheden aan elkaar gewaagd zijn. Dus we maken ons geen zorgen. We wensen jullie een goeie voortzetting van de reis. Want als we lezen, dat jullie vandaag 125 km hebben gereden, dan is het met de conditie nog in orde. Kus.

• 26 Augustus 2015 - 20:54

Petra En Robert :

Oh oh dat is weer goed afgelopen! En wat een afstanden zeg. Met de auto is het al een eind :-)

Doe voorzichtig en niet alleen op de fiets maar ook op de overnachting splekken. Het is hier op dit moment noodweer dus dat blijft jullie gelukkig bespaard.

Kussen van hier XX

• 27 Augustus 2015 - 10:59

Marloes:

Lieverdjes.....doen dan ook voorzichtig. En ik lees het al :-) archetype VUUR. Heerlijk. Zoals meestal goed bezig hoor. Krijg al plaatsvervangende zadelpijn als ik het lees. Mir sterkte met de blauwe plekken.
    Zorg goed voor elkaar en geniet!
    Liefs en dikke kus

• 27 Augustus 2015 - 18:20

Inge En Peter:

Prachtig verhaal weer jongelui.........
    We begrijpen dat alles nog naar wens is.
    En Bart we horen het haar zeggen......."je laat me ook alles dragen"
    Dikke knuffel van ons.

• 27 Augustus 2015 - 20:24

Mark:

Gelukkig gebleven bij blauwe plekken. Bart voortaan achter Mir de trap op hoor. Hop dat het met de iPad oké is anders gaan we jullie verhalen missen.
    Vele veilige kilometers verder en doe voorzichtig.

• 28 Augustus 2015 - 13:49

Fanclub Arnhem:

Happy ending...happy hour.....ligt soms dichter bij elkaar dan je denkt..................

• 28 Augustus 2015 - 13:51

Fanclub Arnhem:

Over 'hoe te handelen als gentleman' ken ik nog een goede raadgever........:-))
    Zonder dollen: wederom een mooie prestatie hoor. Doen jullie goed!!!!