Geluk bij een ongeluk - Reisverslag uit Conflandey, Frankrijk van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu Geluk bij een ongeluk - Reisverslag uit Conflandey, Frankrijk van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu

Geluk bij een ongeluk

Door: Bart & Mir

Blijf op de hoogte en volg BARTandeMIRJAM

02 September 2016 | Frankrijk, Conflandey

De pech van gisteren bracht vandaag een enorm mooie etappe, waarvan maar liefst 70 kilometer vlak. Nu vraag je je waarschijnlijk af of we wel in Frankrijk zitten. We kunnen je geruststellen.

Bij de zoektocht naar een fietsenzaak vertelde een van de hotelmedewerkers over een route langs het Canal de l'est. Die hebben we vandaag dus de eerste 70 kilometer kunnen volgen om daarna weer op de groene weg aan te sluiten. Een goed routealternatief, dat niet zou misstaan in het originele routeboekje. Even niet klimmen, anders dan de heuveltjes bij de meer dan 35 sluizen. We hebben alle boten ver achter ons gelaten.

Overigens zijn we niet geslaagd in het kopen van een nieuwe cassette. Een 7-speed is niet echt meer gangbaar...... 10/11/12 daar doen de echte jongens het tegenwoordig mee. Voorzichtig aan dus en blijven uitkijken naar een fietsenzaak.

Aan het eind van de dag, omdat we nog niet in ons B&B konden, lekker in de schaduw op een terras gezeten. Nadat we eerst de tassen hadden achtergelaten bij de voordeur en nog even 7 kilometer verder gefietst naar groter dorp.... zonder bagage.

Het restaurant ging echter niet open, volgens een vriend lag hij nog te slapen. Wij denken dat ie nooit meer wakker wordt.

Dus maar voorzien in ons eigen natje en droogje. Nu in de achtertuin van ons B&B uitkijkend over een watertje en bos. Morgen meanderend langs de oever van de Saône, daarna weer klimmen aan de rand van de Jura.

Voor straks welterusten en fijn dat jullie reageren!

• 02 September 2016 - 21:53

Martine:

Bonsoir,
    Dankzij Hans kan ik genieten van de verslagen van jullie geweldige fietsreis. Wat schrijf je leuk en inspirerend Bart!
    Denk al tijdje over het fietsen van een LA fietsroute....volgend jaar misschien toch maar eens gaan uitvoeren

• 02 September 2016 - 21:56

Martine:

Laatste zin weggevallen: geniet lekker samen op de mooie tandem, goede verdere reis, groet van Martine

• 02 September 2016 - 22:41

AnjaW:

De plaatjes en de verhalen van jullie avontuur zijn prachtig! Het weer zit voorlopig ook mee, lekker doortrappen en genieten! X

• 03 September 2016 - 09:17

Lia En Kees:

Ik ben blij, dat de pech met de cassette jullie motivatie niet heeft aangetast. Wij wensen jullie een fijne voortgang van jullie grootse onderneming.

• 03 September 2016 - 17:55

Hans:

Ben benieuwd in welke richting jullie morgen gaan, want jullie zitten nu ter hoogte waar wij hebben gewoond... En waar het nieuwe project staat :)
    Goede reis!! Bon Courage!!

• 26 September 2016 - 14:10

G En M:

Zo, dat waren en paar heftige dagen met die pech. Hebben jullie er nog veel last van? En straks op het wat meer heuvelachtige gebied, wordt het dan een probleem of hebben jullie inmiddels toch een vervangend iets kunnen kopen. Ik hoop het.

Wat zijn er herkenbare plaatsjes bij voor ons, ik zou zo op de fiets willen stappen. Doen we dus ook, a.s. Maandag, maar we zoeken een iets vlakker gebied.

Jullie doen het geweldig. Is het niet te warm op de fiets, ik zag hoge temperaturen in het zuiden. Maar ja, regen is ook niet prettig.

Hier gaat alles goed, tot horens en nog heel veel fietsplezier.