Supercompensatie in De Heeren - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu Supercompensatie in De Heeren - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu

Supercompensatie in De Heeren

Door: BARTandeMIRJAM

Blijf op de hoogte en volg BARTandeMIRJAM

18 Mei 2018 | Nederland, Amsterdam

Deze week staat in het teken van supercompensatie. Wikipedia daarover: “Supercompensatie is een term voor het fenomeen dat het lichaam na een trainingsimpuls, altijd de neiging heeft om zich te herstellen boven het oorspronkelijk uitgangsniveau. Trainingsarbeid en herstel geheel op elkaar afgestemd dienen te zijn. Is het herstel te langdurig, dan zullen de gemaakte verbeteringen weer verdwijnen. Is het herstel echter te kort, dan heeft het lichaam te weinig tijd om het benodigde herstel plaats te laten vinden en ontstaat overtraining. Samen met goede voeding is dit proces te optimaliseren.”

In diverse gesprekken met een bevriend en deskundig topsportcoach werd ons de afgelopen week nog eens indringend gewezen op het belang hiervan en om toch vooral ons lichaam niet uit te wonen tijdens de prestatie die we gaan leveren. Voedingsadviezen van zijn kant zijn ter harte genomen! Ervaringen op dit vlak (van met name Bart) tijdens eerder fietsvakanties moeten jullie nog maar eens nalezen. Ze leverden destijds altijd leuke verhaaltjes op…

Zo hadden ook onze kanjers van kinderen lange tijd geleden bedacht dat het wel goed zou zijn om vlak voor vertrek onze lichamen nog eens goed te voeden in een plaatselijke sushi bar. Niet dat ik (Bart) graag in een sushi bar eet maar o.k.. Het aanbod liflafjes is dusdanig groot dat er altijd wel iets tussen wat ook ik lekker vind. Het gezellig samen zijn met ons gezin en aanhang staat voorop….. toch? Inderdaad niet zeuren!
En het was gezellig. Dus daarom nietsvermoedend voorgesteld om voor een bakje koffie en overheerlijke cheesecake naar de horecagelegenheid van de buren te gaan.

Daar stemden de 4 kinderen wel heel snel mee in. Het verblijf in de sushi bar: happen, drinken, slikken, betalen en rap weer weg werd wederom bevestigd. Gestimuleerd door de kinderen. Pap je kunt nu afrekenen, ja loop alvast maar naar de kassa en ga betalen (ik was toch door jullie uitgenodigd?). Kom maar mee….. ga maar voor… kom nou blijf bij mama… wat een haast, lichte irritatie maakte zich van mij meester. Wisten Mir en ik veel wat ons nog te wachten stond.

Ondertussen was kennelijk een bonte stoet aan familie en vrienden aan de etalageruit van de sushi bar voorbijgetrokken. Vakkundig aan ons zicht onttrokken door afleidende opmerkingen van de kant van de kinderen. Jullie kennen die tv-programma’s wel, waarbij nietsvermoedende celebreties hun toekomstig ‘lot’ ondergaan zonder dat ze door hebben wat er allemaal om hen heen gebeurd.

De surpriseparty was deskundig voorbereid en in scene gezet. En kende een uitwerking zoals het hoort. Twee werkelijk nietsvermoedende aan supercompensatie werkende en op het punt van vertrek staande ouders werden tot tranen toe geroerd ontvangen op hun ‘eigen’ uitzwaaifeestje….

• 18 Mei 2018 - 10:02

Hetty:

Het was een super uitzwaai avond.

• 18 Mei 2018 - 13:15

Tamara:

Gewoon een welverdiende surprise, voor jullie kanjers!

• 18 Mei 2018 - 16:20

Hans:

• 19 Mei 2018 - 05:03

Peasma :

MOOI

• 20 Mei 2018 - 06:37

Martine:

Wat lief, wat fijn, koesteren

• 21 Mei 2018 - 06:29

Claudia Dompeling:

Beste Bart en Mirjam,

Zeer verdiend afscheid denk ik zo... Altijd fijn om door je familie en vrienden (je geliefden) uitgezwaaid te worden. Niets is mooier en waardevoller dan dat!
    Veel succes op jullie bijzondere reis samen! Geniet er vooral van.... ;-)

Groetjes Claudia Dompeling.

• 21 Mei 2018 - 10:23

Marloes:

Hi lieverds,

Wat fijn dat de 'suprise' is gelukt. Kanjers van kids. En wat is het jullie gegund! Wat een liefde en emotie.. Super waardevol.
    We gaan jullie volgen, nogmaals zorg goed voor elkaar en ga ontzettend genieten.
    Love you