Kamperen.... Of toch niet? - Reisverslag uit Vesuvius, Verenigde Staten van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu Kamperen.... Of toch niet? - Reisverslag uit Vesuvius, Verenigde Staten van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu

Kamperen.... Of toch niet?

Door: BARTandeMIRJAM

Blijf op de hoogte en volg BARTandeMIRJAM

04 Juni 2018 | Verenigde Staten, Vesuvius

Een afweging om deze tocht wel of niet te maken had te maken met de wijze van overnachten. Mir had zichzelf voorgenomen om na haar 50e nooit meer in een tent te slapen. Met de keuze voor Bikethe US for MS kwam dat voornemen onder druk te staan. We gingen weer kamperen.

Verrast waren we dan ook dat we de eerste dagen we telkens een ander onderkomen hadden, maar tot nu toe steeds geen tent. We nemen jullie even mee. De eerste dag reden we grotendeels terug over een track die we al hadden gereden op onze weg naar Yorktown. Om te eindigen in Henrico, waar we overnachtten in de kapel van de plaatselijk kerk. De jeugd uit onze groep in de grote zaal.

Ook dag daarop weer een stuk over bekende wegen tot aan Ashland, daarna snel verder om de regen voor te blijven. Dat lukte net niet. Nat en hopen op een warme douche. Helaas, we mochten wel binnen slapen bij de plaatselijk brandweer van Mineral, maar onze douche was buiten en koud. Gezellig met z'n allen slapen in de (feest)zaal boven de kazerne. Wij op het podium. Een warme Mexicaanse maaltijd gescoord om de hoek.

Dag 3 vertrokken we met miezerende en aanhoudende regen. Nadat het droog werd was onze tweede stop bij Cunningham Creek Winery. Tuurlijk even proeven van alle lokale producten. Bart keurig alles uitspugen zoals het hoort. Wij daarna weer op de fiets. De jongelui nog ff koffie en toast met kaas. Waren we gisteren een beetje nat, deze dag doorweekt. De kerk in Charlottesville had wel een warme douche en Jef, een van de groepsleden, had voor ons de Libary geregeld.

's Avonds privé ontvangen voor een maaltijd bij Angela en Dian. Twee MS-patiënten die dankzij steun van de organisatie hulpmiddelen hebben ontvangen. Een pittige confrontatie voor mij en Mir. Het MS-onderzoeksteam van de plaatselijke universiteit werd verblijd met een donatie van 5000 dollar.

Over vandaag: bagels, heuvels, klimmen, afzien, mooie uitzichten, een koude doucheslang in de tuin, een warme maaltijd verzorgt door de plaatselijk bevolking en wederom een slaapplaats in de kerk. Deze keer liggen we in een kamertje dat normaliter gebruikt wordt voor bijbelstudies.

O, ja ik heb maar gezegd dat ik vandaag 39 ben geworden...

• 04 Juni 2018 - 22:35

Anja Hogenaar :

Wat een belevenissen weer, maar serieus? 39? Jokkebrok! Maar in ieder geval van harte gefeliciteerd! XXX

• 05 Juni 2018 - 11:05

Edy:

Wat een belevenissen weer en toch lekker geslapen hoop ik.jammer van het weer nat en dan ook nog een koude douche.gefeliciteerd Bart wist niet dat je aan het terugtellen bent maar gefeliciteerd.lfs

• 05 Juni 2018 - 17:53

Hans Van Vegten:

Mooie, emotionele en pittige belevenissen Mir en Bart. Bijzonder om dit zo mee te mogen lezen vanuit Nholland....

• 06 Juni 2018 - 05:36

Christel:

Gefeliciteerd Bart met je 39e verjaardag! Zit nu op een berg in Frankrijk mee te lezen, wat een reis weer, heerlijk om mee te lezen. Afzien en genieten op alle fronten, zet 'm op kanjers, trots op jullie!!!

• 06 Juni 2018 - 09:46

Tamara:

Ik neem aan dat jullie wel op jullie matje liggen met slaapzak. Jullie doen dus nu gewoon glamping... luxere accomodatie alhoewel ....... warm of koude douche maakt voor mij persoonlijk wel een groot verschil. Geweldig verhaal zo ver en wat een bijzondere ontmoetingen zo. Xxxx

• 06 Juni 2018 - 15:40

Mark:

Wanneer jullie hier later aan terug denken zullen jullie een grote glimlach op het gezicht hebben. Dat uitspugen van Bart snap ik wel, een kostbaar bezit achterop. Dit is nog maar het begin van de vele bijzondere ontmoetingen en belevenissen die zullen volgen. Succes en geniet er van.

• 06 Juni 2018 - 17:33

Ada:

Jeetje zeg een hele belevenis! Toch bijzonder dat jullie dit mogen beleven. En Mirjam alsnog gefeliciteerd met je jonge leeftijd

• 07 Juni 2018 - 09:17

Inge:

Tot nu toe lekker genieten dus, ga zo door. ik geniet met jullie mee.
    Dikke kus.