Breaks Interstate Park - Reisverslag uit Breaks, Verenigde Staten van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu Breaks Interstate Park - Reisverslag uit Breaks, Verenigde Staten van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu

Breaks Interstate Park

Door: BARTandeMIRJAM

Blijf op de hoogte en volg BARTandeMIRJAM

10 Juni 2018 | Verenigde Staten, Breaks

Vandaag zijn we gearriveerd op de grens van de staten Virginia en Kentucky. Breaks Interstate Park en we gunnen onszelf een hotelovernachting, na het nodige klimwerk in de afgelopen dagen. Virginia is 900 km breed.... Althans dat hebben we over de weg afgelegd van oost naar west. We hebben nog maar eens uitgelegd aan onze groepsgenoten hoe groot Nederland is :-).

Vanuit Blacksburg vertrokken we vrijdag 8 juni via de campus van de Virginia Tech University en de Huckleberry Trail om uiteindelijk de route weer op te doen voor een tocht van 130 kilometer. De rustdag had ons goed gedaan, ondanks het tuinwerk de dag ervoor, wat ons ook het nodige zweet had gekost.

De sfeer in de groep is goed. De organisatie van de tussenstops prima. Bananen, bruin brood met pindakaas, oats and honey cruncy granola bars en water. Bij een tankstation, een kerk of soms een restaurant, zoals in Draper. De V&T (Van and Trailer) rijdt met onze bagage vooruit naar het volgende overnachtingsadres. De RSV (Rest Stop Van) vervoerd onze tussendoortjes en dagelijkse benodigdheden.

In de V&T elke dag een notitie over waar we die dag rusten en eindigen. Daarvan maken we een foto, want er is niet overal contact met de zendmasten. Is dat er wel, dan krijgen we sms-berichten en informatie via een app.

Mogelijk hebben jullie het op Instagram al voorbij zien komen, maar eten, naast fietsen en slapen, is van groot belang. Dus als de gelegenheid zich voordoet nemen we het er van. We zijn echter nog steeds niet gewend aan de porties hier.... Kijk dat bord van Mir eens vol liggen... paste niet in haar Nederlandse maag.

We hadden ons voorgenomen om het dag voor dag te nemen. Dat is de afgelopen dagen niet gelukt. Het zoemde rond in de groep: Hayters Gap. Gisteren zou er aan het einde van de etappe van wederom 125 km een heuveltje zijn dat de achilleshiel van onze tocht zou zijn. En inderdaad een stevige klim. We hebben het gehaald met een paar kleine (ff op adem komen) rust monenten. De heuvel hebben we hernoemd: The Angela Shaw Hill, MS-patiënt en een groot supporter van de BTUSFRMS-transam, we ontmoetten haar in Blacksburg.

Dus Hayters Gap ligt achter ons en vandaag dus gewoon weer geklommen. Die hoogteprofielen op onze kaarten geven een indicatie, maar klimmen met een tandem hangt van meer factoren af en soms is een lange klim prettiger dan de drie piekjes aan het eind van deze dag. De douche in ons onderkomen was goed en de warme chilisoep deed goed. Tijd voor een verhaaltje als Mirjam haar ogen sluit.

We hebben het al in het eerste bericht gezegd, maar we hebben niet altijd WiFi of goede verbindingen. Soms dus een verhaal, maar dan komen de foto's wat later.

We zijn ook via Instagram: @bartandemirjam te volgen. Of voor de strava-gebruikers: @ BART ande MIRJAM. Ook de organisatie heeft een publieke Facebook pagina: TransAm 2018- Bike THE US for MS. Volgens Fred, 1 van de routeleiders, met een lading aan foto's.... Ook van ons samen.

Alle reacties, n.a.v. dit blog en of op de ander social media tot nu toe doen ons goed. We lezen ze graag!

• 10 Juni 2018 - 22:33

Anja Hogenaar :

Weten jullie zeker dat die salade voor Mirjam haar neus alleen voor haar was? Het lijkt meer een salade voor de hele groep!

• 11 Juni 2018 - 09:17

Edy:

Mooi foto's en gelukkig genoeg te eten zo te zien.lfs edy

• 11 Juni 2018 - 11:05

Erna Knook:

Wat leuk om jullie belevenissen weer te mogen meebeleven! Diep respect voor jullie.
    En wat een mooie natuur komen jullie onderweg tegen. Prachtige en leuke foto's.
    Geniet van jullie avontuur en zorg goed voor elkaar.Liefs Erna

• 11 Juni 2018 - 12:56

Arie:

Kwam vanmiddag Lotte tegen - daar gaat het ook gewéldig mee :-)) - liefs van ons.

• 11 Juni 2018 - 17:39

Mark Lamping:

Jullie maken veel kilometers, nu al 900 nog even en jullie zijn eerder klaar wanneer het tempo zo blijft. Als het alleen die salade is die Mir eet heeft ze daar onvoldoende aan, nagenoeg geen koolhydraten. Leuk die foto van jullie twee. Allebei met het hoofd naar beneden en het lijkt wel of jullie in trans zijn of in cadans. Dat laatste zal het denk ik wel zijn, die cadans, boem, boem, boem, boem tot we er zijn.

Ga zo door hoor toppers.

Groet van ons allemaal.

• 11 Juni 2018 - 20:52

Tamara Van Der Ploeg:

Yes de eerste staat gehad. Even weer gegoogled op de maps, maar wat een afstand hebben jullie al afgelegd. Ongelooflijk we zien al afgetrainde koppies op de foto. Ga zo door kanjers. Xxx

• 12 Juni 2018 - 05:18

Hans Van Vegten:

BAM! De eerst 900 km in de benen.... gaat al snel hoor! Maar dat is makelijk praten zo vanuit de luie stoel natuurlijk. Mooi om te lezen dat jullie het goed hebben en genieten van de omgeving en de mensen. Een mooi avontuur!

• 12 Juni 2018 - 17:11

Edy:

Jeetje wat een kanjers al 900km gefietst en nu lekker hotelletje goed uitrusten en dan weer op de fiets.respect voor jullie Lfs edy