The loneliest road in America - Reisverslag uit Middlegate, Verenigde Staten van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu The loneliest road in America - Reisverslag uit Middlegate, Verenigde Staten van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu

The loneliest road in America

Door: BARTandeMIRJAM

Blijf op de hoogte en volg BARTandeMIRJAM

26 Juli 2018 | Verenigde Staten, Middlegate

Zo wordt Highway US50 in Nevada omschreven. Naast totale leegte, ook warmte en veel lange klimmen naar summits. En eigenlijk is en blijft de eerste de mooiste. Misschien vandaar ook de naam: Wah Wah Valley. Wat een uitzicht en met de wetenschap (kaart) dat je vervolgens 10 mile naar beneden en ook weer 10 mile naar boven moet voor de volgende summit. Dit herhaalt zich de afgelopen dagen zeker tien keer. De gedachte... heb ik dit niet al eens gezien... is killing. Er is geen ontkomen aan. De weg is 1 lange rechte streep met af en toe eens een flauwe bocht of een klim naar een summit, die dan even het zicht op die lange rechte weg ontneemt. Het is niet anders. Dit is de Western Express. Het laatste deel van onze tocht naar San Fransisco.

De routeleiders verrasten ons met pannenkoeken als we de Pacake Summit op een hoogte van 6517 feet hebben geapsseerd. Dat verzacht het 'leed' enigszins.

Mir heeft het die dag echter wel weer gehad. En ik stap voor de tweede keer deze tocht alleen op de tandem. Mir volgt in de reststopvan. Links op een afstand van pak 'm beet 3 mile slaat de bliksem duidelijk zichtbaar in de Newark Valley. Het begint zachtjes te motregenen en al fietsend steek ik, als de Garmin het aangeeft, mijn hand voorzichtig naar achteren bij het bereiken van de 100 kilometer van die dag. Ik ben even kwijt dat ik alleen op de tandem zit. Gewoontegetrouw zou Mir mijn hand even aanraken om die 100 kilometergrens te vieren.

Het hoort er allemaal bij. Grensverleggend bezig zijn. Mind over body en soms dus body over mind. Begrip uit de groep en een goede nachtrust doen goed. De volgende dag gewoon weer samen op pad.

De verhoudingen in de groep keren. De conditie en flexibiliteit van de jongeren neemt toe, die van de ouderen daarentegen neemt af. Het besef van de eindigheid van deze gezamenlijke reis dringt binnen. Nog maar een week en dan.......

Vandaag eindigen we in niemandsland Middlegate Station. Een kroeg, een RV-camping en voor ons een motel-kamer. Vanavond Bromnight. Of we verkleed willen komen. Een 'wie eet de anderhalve kilo burger op en wint een t-shirt' wedstrijd en een gezamenlijke maaltijd gaan deze dag afsluiten.

We kijken er naar uit....

• 26 Juli 2018 - 22:20

Hans:

Koude ringeling Bart.... enorm veel respect, maar ook met jullie te doen...volhouden maat!

Greetz Hansie...

• 27 Juli 2018 - 01:38

Lotte:

Ik ben zo trots op jullie! Zelfs op mama die afstapt!

• 27 Juli 2018 - 02:18

Alex:

Hoi Bart & Mir,
    Met veel belangstelling lees ik met jullie mee en daarmee ervaar ik jullie belevenissen een beetje. Een bijzonder persoonlijk doel en dan ook nog eens pakkend geschreven. Succes met het laatste deel van jullie tocht!

Doeg!

• 27 Juli 2018 - 06:59

Petra:

Mooi geschreven Bart....sterkte met de laatste 'loodjes'!

xx Petra

• 27 Juli 2018 - 07:05

Martine :

Soms word ik een beetje stil van wat jullie schrijven, meemaken, doormaken, doen.
    En ik heb veel respect en bewondering voor jou en Mir.
    Sterkte en succes met de laatste stukken!

• 27 Juli 2018 - 07:07

Martine :

En ik heb veel respect en bewondering voor jou en Mir.
    Sterkte en succes met de laatste stukken!

• 27 Juli 2018 - 07:32

Ingrid:

Heel veel succes gewenst met jullie laatste week. Ik geniet elke keer van jullie fantastisch mooi geschreven avonturen. Respect voor jullie beide. Niet de 7 w’s zijn op jullie van toepassing maar de 5d’s dromen, denken,durven,doen en doorzetten

• 27 Juli 2018 - 08:40

Mark:

Weer een mooi verslag van een deel van jullie prachtige reis/beleving. Bewondering voor jullie doorzettingsvermogen. Wat gaat die tijd snel en wat zijn de emoties op en neer gegaan. Mir en Bart succes met de laatste week. Super blij voor jullie en nog steeds een beetje jaloers. Tot snel. Groet Mark

• 27 Juli 2018 - 10:57

Peter:

Nog even vrienden en dan diep respect voor het behalen van deze mijlpaal ondanks het enorme afzien.

Houd vol en dan aan het einde samen de champagne openen, wij zullen dat ook doen proostend op jullie prestatie.

Gr. Peter

• 27 Juli 2018 - 11:32

Marjan:

Vandaag zagen we niet een auto met caravan rijden, maar een camper met een aanhanger met daarop een auto rijden. We vroegen ons af of dat omdenken op vakantie heette. Neen, gewoon mensen met luxeproblemen. Er zijn er maar twee die werkelijk omdenken met vakantie: dat zijn jullie! En afstappen hoort daar ook bij! Respect! Kus Bmk

• 28 Juli 2018 - 08:55

Marloes:

Bewondering, respect, sceptisch, waardering, liefde!
    Jongens petje af. Succes met de laatste loodjes!

• 28 Juli 2018 - 12:47

Christel:

Dat 100 km moment, zal wel aan mijn eitjes liggen, hield t niet droog... trots op jullie en kijk uit naar t moment dat jullie weer hier zijn ☺️