Jura weer uit - Reisverslag uit L'Isle-d'Abeau, Frankrijk van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu Jura weer uit - Reisverslag uit L'Isle-d'Abeau, Frankrijk van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu

Jura weer uit

Door: Bart & Mir

Blijf op de hoogte en volg BARTandeMIRJAM

05 September 2016 | Frankrijk, L'Isle-d'Abeau

De afgelopen drie dagen hebben we in de Jura gefietst. En we kunnen jullie vertellen dat het mooi en zwaar was.

Zo is het ons gelukt om een aantal zondagswielrijders voor te blijven op een heuvel van 4300 meter en een stijgingspercentage van 6 procent. Mir vult even aan..... We zijn ze niet voorgebleven, maar veel eerder vertrokken. Alleen waren we net wat eerder op de top.

Gelet op de te verwachten zwaarte hebben we ons beperkt tot 100 kilometer en ons zelf een diner, overnachting en ontbijt in een echte Gite de France gegund.

Dat hebben we geweten wat een feest en geen tijd voor een stukkie meer, want dat zat in mijn kraag. Ontvangst met een tapbiertje en eigen gemaakte appelsap in de tuin.

Na de douche kwam het aperitief op tafel ook weer zelf gemaakt en keuze uit drie, maar uiteindelijk dus alle drie. Daarnaast rose. Gemarineerde tomaatjes uit de tuin met brood. Als hoofdgerecht een kaastaart met drie soorten comte. Michon genoemd. Na kaas, een borrel, tuurlijk ook weer zelf gemaakt, en verse fruitmouse met mascarpone.

Kortom een enorme verwennerij en wij vielen aan tafel al bijna in slaap...... Normaal gaan we rond 21.00 uur echt naar bed.

Vanochtend na een eveneens goed verzorgd ontbijt vertrokken uit Coisia naar L'isle d'Abeau. Uitgezwaaid en Mir voorzien van twee Franse zoenen.

Vandaag een redelijk vlakke rit in een fantastische omgeving. Hopelijk zien jullie daarvan wat terug op de foto's.

• 05 September 2016 - 18:43

Lia En Kees:

Gefeliciteerd met zo'n heerlijke ontvangst en een nog heerlijker diner met diverse drankjes. Helemaal niet erg hoor Bart dat je tegen het naar bed gaan iets in je kraag voelt. Dat kan soms de volgende dag wel eens een positieve reactie teweegbrengen wat je vermogen betreft. Het spoelt soms de verzuring weg. Maar zo'n tussentijdse gebeurtenis hebben jullie zeker verdiend. We wensen jullie een fijne voortgang op deze immens zware tocht.

• 05 September 2016 - 21:13

Tamara:

Heel blij om te horen dat jullie jezelf af en toe pamperen! Jullie zijn toppers. Enne wat een prachtige foto's. Op naar het volgende deel van Frankrijk net zo vals plat denk ik als de jura :-).

• 06 September 2016 - 07:15

Edy :

Wat een ontzettend mooie maar zware rit dit keer.wat een geweldige ontvangst door die lieve Franse mensen.kunnen jullie er weer even tegen.fijne tocht voor vandaag .trouwens mooie foto's.

• 06 September 2016 - 08:13

Kees:

Mirjam jouw foto laat duidelijk zien, dat jullie tandemtocht geen peulenschil

• 06 September 2016 - 08:44

Petra:

We hebben wel wat te stellen met jou Bart haha.
    Goed om jullie koppies ook van dichtbij te zien. Goeie uitstraling nog steeds! Laat jullie op z'n tijd inderdaad maar lekker verwennen, hebben jullie verdiend! Wel weten waar de grens ligt hè Bart ;-))

• 06 September 2016 - 17:30

Erna:

leuke reisverslagen weer, diepe bewondering voor jullie fiets expeditie! en wat een prachtige foto's maken jullie! zorg goed voor elkaar en een goede voortzetting.Bon voyage.