Alte Schule - Reisverslag uit Steglitz, Duitsland van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu Alte Schule - Reisverslag uit Steglitz, Duitsland van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu

Alte Schule

Door: Bart & Mir

Blijf op de hoogte en volg BARTandeMIRJAM

12 Augustus 2014 | Duitsland, Steglitz

De baas en bazin van het AK 1 Hotel in Ducherow waren zou vriendelijk om speciaal voor ons 's avonds een warme hap te maken. Echte Duitse curryworst met pommes frites. Wat een genot na weer een etappe. Speciaal voor ons, omdat ze eigenlijk geen maaltijden serveerden. Dat kon niet uit, maar voor ons deden ze niet moeilijk. De curry was een eigen recept en erg lekker!

Daarna weer op de fiets in de richting van Ferdinandshof. Over een bospaadjes over de Ueckermunde Heide. Wat weer een belevenis. Via Strasburg uiteindelijk beland in Prenzlau. Daar hebben we in een herberg smakelijk zitten eten en ons volgende overnachtingsadres geboekt. Nog even discussie of we niet verder zouden moeten rijden, maar vandaag hebben we ons keurig gehouden aan de afspraak met ons zelf. Steglitz was en bleef het doel.

Onderweg ook nog even de moraal getoetst. Regen.... Houden we niet van. Heuvels en bergen..... Houden we niet van. Wind tegen..... Houden we niet van. Matriaalpech.... Vinden we ook niet leuk. Vandaag alles gehad en overwonnen! Het zadel van Mir brak af net achter de klauw van de zadelbuis. Opgelost door het zadel ongeveer anderhalve centimeter naar voren te schuiven, zodat de breuk in beide dragers precies tussen de twee klauwen kwam te zitten. Regen hebben we opgelost door in een bushokje te schuilen. De heuvels en de tegenwind hebben we helaas niet kunnen wijzigen dus daar hebben we het maar mee gedaan.

De oude school was onze beloning. Een overnachtingsadres in "biosferen", geen wifi of tv, maar wel gezelschap van 7 Duitsers die de wijn deelden met Mir. Leuke gesprekken en een gezamenlijke maaltijd vielen ons ten deel. Vroeg naar bed, goed slapen en 's ochtend om 8 uur weer ontbijt en even voor 9 weer op de fiets.

• 13 Augustus 2014 - 20:15

Lotte:

Hahaha alweer het zadel! Ik zei het nog. Veel plezier lieverds!

• 13 Augustus 2014 - 20:29

Vader Kees:

Het vertrouwen wat wij hebben in de goede afloop van deze tocht groeit met de dag. Ik heb Minnik aan de telefoon gehad en ik hoorde een stem, waar kracht en motivatie uit sprak.