Treinen naar Spanje - Reisverslag uit Narbonne, Frankrijk van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu Treinen naar Spanje - Reisverslag uit Narbonne, Frankrijk van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu

Treinen naar Spanje

Door: Bart & Mir

Blijf op de hoogte en volg BARTandeMIRJAM

10 September 2016 | Frankrijk, Narbonne

Vandaag konden we geen wijngaard meer zien. Het hield niet op. Heuveltje op heuveltje af. En overal zijn ze bezig met het oogsten. Niet meer met de hand en in een mand, maar een oogstmachine die heel snel langs de ranken rijdt en even verder op een kar vult. Die wordt vervolgens door een kleine tractor naar de plaatselijke coöperatie gereden alwaar het machinaal verder wordt verwerkt tot wijn.

De Rhône, de papes, de syraz we hebben ze allemaal gezien en geroken. Je wordt bijna dronken van de lucht.

Ook en passant nog een ander belangrijk besluit genomen. We zijn vandaag in Narbonne aangekomen en gaan morgen verder met de trein naar Girona. Daar blijven we twee nachten. Even op adem komen en dan kijken we maandag wat we verder gaan doen. De Pyreneeën bekijken we dus even vanuit de trein.

Foto's toevoegen lukt vandaag niet..... Die hebben jullie nog tegoed van ons.

• 10 September 2016 - 18:59

Lotte:

Lieverds! Ik denk dat dit een verstandig besluit is. Ik wil namelijk graag dat jullie heel thuis komen! Geniet even van het niet hoeven trappen, misschien wel stiekem de beentjes omhoog. En mam, voor jou een ander uitzicht dan papa's rug, ga maar lekker tegenover hem zitten! Heel veel kusjes en knuffels

• 10 September 2016 - 19:05

Tamara:

Klinkt echt als vakantie dat jullie dit soort keuzes maken. Klinkt goed xxxxxx

• 10 September 2016 - 19:48

Mark:

Goede keuze hoor. Relaxen is tenslotte ook een werkwoord. Geniet van jullie treinreis en in plaats van de wijn te ruiken kunnen jullie er nu eentje (of meer) nemen.
    Santé.

• 10 September 2016 - 19:55

Hans:

Ik liep even een paar dagen achter, dus ff bijlezen... Pittige dagen achter de rug lees ik.. Ik hoop dat jullie ondanks de hitte toch nog kunnen genieten.... Ik ben geen haar beter, maar nix MOET.. De trein is zo gek nog niet is..... En is ook heul leuk...
    Groetjes en kuzzz Hansie

• 10 September 2016 - 20:01

Hans:

B-artje... Ik heb nog even de foto's gekeken van de hongerklop....maar er mag inderdaad wel ff wat pasta in bij jou.... Je hebt een smal bekkie vriend...

• 10 September 2016 - 21:26

Arie & Hetty:

Helemaal eens met alle bovenstaande commentaren. Ook die treinreis wordt een heel mooie ervaring en goed, echt goed dat jullie die keus maken. Veel liefs van ons, geniet en kom straks weer behouden thuis.

• 10 September 2016 - 21:29

Martine:

Tja, vakantie is doen wat je leuk vindt in een tempo wat bij die vakantie past....en inderdaad niks moet

• 10 September 2016 - 21:31

Martine:

Valt er weer een regel weg....

• 10 September 2016 - 21:32

Martine:

Dit hoorde er nog bij haha...: Geniet maar van het voorbijglijdende landschap morgen, op naar de Rioja

• 10 September 2016 - 23:57

Anja Hogenaar :

Wat een belevenissen op jullie route. Op de foto's twee mensen die moe van inspanning zijn maar stralen door de prestaties die ze neerzetten. Beretrots op jullie en geniet lekker van de keuze om het traject aan te passen. XXX

• 11 September 2016 - 08:32

Lia En Kees:

Wijs besluit. In de ronde van Spanje hebben ze in 3 weken 3 rustdagen. Want uiteindelijk moet het plezier overheersen. Jullie hebben al een fantastische prestatie neergezet. Dat doen geen kabouters.

• 11 September 2016 - 09:20

Edy:

Wat een verstandig besluit even lekker relaxen in de trein lekker genieten van het uitzicht en lekker een paar dagen rustig aan.energie opdoen voor de volgende rit.geniet ervan.