Afzien - Reisverslag uit Wendelstorf, Duitsland van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu Afzien - Reisverslag uit Wendelstorf, Duitsland van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu

Afzien

Door: Bart & Mir

Blijf op de hoogte en volg BARTandeMIRJAM

08 Augustus 2014 | Duitsland, Wendelstorf

Vandaag was het echt afzien. Althans het begon met 10 belletjes naar mogelijke overnachtingsadressen voor de komende nacht. Geen daarvan had resultaat. Ik kreeg ook te horen alle landen in Duitsland vakantie hadden dit weekeinde en dat er een miljoen gasten in deze streek verbleven. Even geen rekening mee gehouden.

Overigens was de schnitzel gisteravond van een ongekende kwaliteit.

Vanochtend na wat onderhoud aan de fiets (onder de bagger van de vorige dagen) toch maar vertrokken. Mir met spanning in haar lijf of we wel een slaapplaats zouden vinden. Wees gerust.... Het is uiteindelijk gelukt.

Afzien daar zouden we het vandaag over hebben. Heuveltjes, heeeel veel heuveltjes. En die werden langer en hoger naarmate de dag vorderde en onze krachten afnamen. Hongerklop. Ook zo iets. Op een heldere vissoep kom mededrager niet door. Na negentig kilometer was ik ietwat geïrriteerd toen ik van Mir niet zo lang mocht pauzeren. Je bent eerder geraakt en kan minder hebben als je hongerklop hebt. Zo kan ik mij de reactie van JW herinneren vlak bij Oosthuizen na een bijna rondje IJsselmeer en ook opa K. heeft er verschillende verhalen over.

Maar goed. Ik kan remmen, stoppen en gaan zitten wanneer ik wil. En dan is het toch fijn als ze mijn broodje met kaas klaar maakt. Heel lief! En stiekem had ze ook nog bij een eerdere stop mueslirepen gekocht. Jippie ik kon er weer tegen en zat na drie minuten weer op de fiets.

Ook afzien is dat je uiteindelijk een onderdak hebt gevonden (na 70 km en een belletje) en de Garmin vertelt je dat het nog 20 km is. In een rechte streep wel te verstaan.

Slingerend door het landschap en heuveltje op en af toch nog 109 km in totaal gefietst. Maar dan geheel onverwacht zitten we nu aan een Thaise maaltijd in voormalig Oost Duitsland. Gaststatte Das Blauwe Haus.

Het laatste afzien was de temperatuur en de ondergrond waarover we fietsten. Daar zullen we in een volgende fotoreportage ook nog eens aandacht aan schenken.

Tot later!

• 08 Augustus 2014 - 21:54

Arnhem Believers:

Bart, sorry hoor..........maar thais eten in Oost-Duitsland..............is dat nu wel zo verstandig met jouw maag-darm-stelsel???? Strak heb je ook nog darmenklop...............

• 08 Augustus 2014 - 21:56

Arnhem Believers:

We hebben t plaatsje opgezocht...................knap hoor........pfffffff

• 09 Augustus 2014 - 08:16

Vader Kees:

Ja, dat is een marathonklus waar jullie mee bezig zijn. Het zou niet onverstandig zijn om een rustdag in te bouwen. Dat doen ze bij de Tour ook. Het krijgen van een z.g. hongerklop duidt daar al enigszins op. Dan is de tank leeg. Ik begrijp jullie ambitie. Maar blijf goed luisteren naar je lichaam Bart. Want het leeuwendeel komt welliswaar op jou neer maar voor Minnik geldt hetzelfde. Het zou jammer zijn als voor het einde van jullie reis de tank leeg blijkt te zijn. Ik ben trots op jullie motivatie. Maar wellicht is het toch zinvoller om de afstanden, die jullie dagelijks willen rijden wat in te korten. Doe er dan iets langer over. Jullie hebben jezelf een bijna onmogelijke opdracht gegeven. Het MOET niet en het mag geen lijdensweg worden. Dat verdienen jullie niet.

• 09 Augustus 2014 - 09:07

Vader Kees:

Ik hoor van mam, dat de Hanzeroute 3000 km langs is. Wanneer jullie die wat zouden inkorten, b.v. tot 1500 of 2000 km dan nog zeg ik BRAVO!!!. Want met de vermoeidheid komt ook de irritatie om de hoek kijken. Het zou jammer zijn wanneer jullie noodgedwongen deze route zouden moeten afbreken. Streef er naar, welke afstand jullie ook willen gaan rijden, om met een voldaan gevoel aan de finish te komen. Het feit, dat jullie zijn gestart verdient al een gouden plak.

• 09 Augustus 2014 - 11:54

Jeroen:

Wauw, jullie zijn al behoorlijk ver van huis. Bijna op de 750 kilometer? Goed hoor. Eet genoeg, slaap genoeg en vertel eens een mop onderweg... Zal je zien hoe goed het gaat. Groetjes van ons allemaal.