Wat een dag! - Reisverslag uit Zingst, Duitsland van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu Wat een dag! - Reisverslag uit Zingst, Duitsland van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu

Wat een dag!

Door: Bart & Mir

Blijf op de hoogte en volg BARTandeMIRJAM

09 Augustus 2014 | Duitsland, Zingst

Na een goed ontbijt en een nog betere nachtrust konden we er vanochtend weer tegenaan. De hoteleigenaar vroeg ons nog of we ons al weer hadden bemoeit met onze volgende overnachting. Nee was ons antwoord dat doen we pas als we 70 km hebben gefietst. Succes zeihij glimlachend.

Rechtsaf en meteen omhoog. Wakker worden als nooit tevoren. Tot Warnemunde ging de tocht voorspoedig. De wind uit het zuiden werd tegengehouden door verschillende bossages. Prachtige route langs de steilkusten van de Oostzee. In de verte zagen we grote schepen en zeilboten.

Via bospaadjes en dan opeens midden in de drukte van wat bleek de sailout in de havenstad Warnemunde. Wat een mensen. Afzettingen met ME, kortom drukt. Verwensingen naar ons hoofd i.v.m. de tandem midden in de mensenmassa. Stoïcijns hebben we het veerpont bereikt, waarna de regen begon.

Snel geschuild in een bakkerij met koffie en cheesecake. Het bleef regenen en niet zo'n beetje. Regen waarbij uiteindelijk ook je schoenen vollopen en dat betekent echt nat.

Iedereen schuilen.... Wij niet. Nat is nat! En inderdaad het wed weer droog het bleef waaien en de zo'n kwam weer te voorschijn.

Iets nat en onder de modder hebben we buiten op een terras de lunch genuttigd. Onderwijl (70 km grens gepasseerd) een slaapplek gezocht.......... Vol, vol, vol, vol ,vol vol, vol ,vol etc.

Verder fietsen dus en maximaal tot Stralsund en elke mogelijke slaapplaats zouden we onderweg bevragen. Tactiek: Mir jij doet heel zielig. Gelukkig trapte de eerste de beste er in! Nee gekkigheid een ontzettend lieve mevrouw van de jeugdherberg heeft ons gered! Top!

Gedoucht, de fiets weer ontdaan van de modder, de was draait en wij gezellig aan een drankje. Straks eten in de eetzaal. Geen Nederlander te bekennen hier.

Heel erg toeristisch en we snappen waarom. Het is hier heel erg mooi. De foto's volgen. Helaas ook hier het wifi niet van dien aard dat ze snel in en uit de cloud komen.

Nog even over de MS en deze uitdaging. Het idee dat alleen fietsen, slapen en eten (een strak schema) een goede energiebalans zou geven komt uit. Daarnaast een motortje in de vorm van Bart helpt mee en ook de door de neuroloog verstrekte pilletjes werken goed! Mir slaapt als een os en als nooit te voren. Je wilt niet weten wat ik allemaal hoor 's nachts. Hele bossen worden omgezaagd.

We gaan dus rustig door!

• 11 Augustus 2014 - 17:20

Lotte:

Hey lieverds,

De site deed het even niet. Maar wat een verhaal weer. Mooie route lijkt me zo langs het water!

Love you

• 11 Augustus 2014 - 19:12

Vader Kees En Mama Lia:

Het is in ieder geval goed weer iets van jullie te horen. We zijn en blijven in positieve zin bezorgd. Alleen jammer, dat ik geen telefonisch kontakt met jullie kan krijgen. Geen probleem! Zolang wij lezen, dat het goed met jullie gaat, merken wij, dat jullie er in ieder geval nog steeds plezier aan beleven en daar gaat het uiteindelijk om. Wij hopen ook, dat jullie niet te veel geteisterd worden door slecht weer. Sterkte en een dikke kus voor jullie beiden

• 11 Augustus 2014 - 21:45

Tamara:

Lieve Mir en Bart,

Onder de indruk van jullie tocht. Wat een bikkels. Succes en veel plezier met de volgende etape.

Liefs Tamara

• 12 Augustus 2014 - 06:25

Mark Lamping :

Hè Topperss,

De site van " waarbenjij" lag er even uit dus vandaag pas kunnend lezen. Jullie maken een mooie reis als ik het zo lees en elke dag spannend naar jullie zoektocht voor de nieuwe slaapplaats, dat moet toch een kick geven wannee het elke keer weer lukt. En zielig doen is niet nodig hoor, jullie zien er gewoon aardig uit, die weiger je toch niets ;-). Nou goede reis verder en veel succes.

Groeten ook van de dames hier,

Mark