Mir had vandaag geen zin... - Reisverslag uit Ashland, Verenigde Staten van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu Mir had vandaag geen zin... - Reisverslag uit Ashland, Verenigde Staten van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu

Mir had vandaag geen zin...

Door: BARTandeMIRJAM

Blijf op de hoogte en volg BARTandeMIRJAM

26 Mei 2018 | Verenigde Staten, Ashland

Gisteren naar Fredericksburg gefietst. We waren op tijd. Al om 06.30 konden we ontbijten. Heerlijk van een kartonnen bordje en met plastic bestek. Wij gingen zitten, de werklui niet. Ontbijt op bordje, in de auto opeten en dan gooi je het afval maar uit het raam. Althans dat denken we gelet op de enorme hoeveelheid afval die we langs de route tegenkomen.

Zoals gezegd we waren op tijd en hadden midden in het stadje een B&B. Vlak daarnaast een goed restaurant en aan de overkant het visitorscenter, waar vandaan we een toeristische trolleyrit hebben gemaakt. Even wat Amerikaanse geschiedenis opdoen.

Maar waarom had Mir vandaag geen zin. Nou dat zat zo. Vandaag konden we niet op tijd vertrekken. We waren ingedeeld in de shift van 08.00 uur. Erg gezellig met Engelsen, Amerikanen die twee fietsende Hollanders. Mir kon dus niet op tijd vertrekken. Toen kregen op een echt bord met echt bestek een echt Amerikaans ontbijt. Gebakken brood met banaan, slagroom en plaatselijke whiskey met daarnaast twee hamburgers. Is niets voor Mir. Vervolgens wisten we dat we proviand moesten inslaan, omdat we vandaag geen winkels zouden tegenkomen. Krijgt Mir met haar vingers de creditcard niet uit het hoesje. Werkt ook niet mee. Om dan vervolgens pas om 09.30 aan de etappe te beginnen. Veel te laat ivm de hitte volgens Mir. Ik zit dan altijd binnen. Daar moest ik haar gelijk in geven, maar om dan meteen minder mee te trappen, da's ook weer zo wat.

Uiteindelijk 'gewoon' in Ashland gearriveerd en de airco en een warme douche hebben een positieve werking op Mir haar zin... Straks voor het eerst ff een burger scoren. Yes!

Morgen weer bijtijds op voor een korte rit naar de Edwood Plantation, waar we ff een rustdag hebben.

• 27 Mei 2018 - 05:49

Peter Dijks:

Ook hier een warme periode. 28 tot 29 graden. Met onze vesten aan niet echt een pretje. Benauwd. Genietse daar.

• 27 Mei 2018 - 06:57

Lotte:

Heerlijk dat mama gewoon zichzelf is, love you!

• 28 Mei 2018 - 10:15

Hans:

Hamburgers?? Heb je nog niets onthouden van onze gesprekken Bart?....

• 28 Mei 2018 - 11:55

Anja Hogenaar :

Hamburgers bij het ontbijt? Jakkes!!!

• 28 Mei 2018 - 13:47

Peter:

En jij je gelukkig niet gek laten maken he Bartje, hoe is het met de billen?
    Zet hem op samen......

• 28 Mei 2018 - 15:28

Mark:

Bart, dan zeg je toch gewoon "ik heb ook wel eens geen zin Mir" meetrappen en niet piepen. Althans dat is wat Mir zou zeggen denk ik. Nou geniet dan maar van die rustdag.

• 28 Mei 2018 - 19:15

Ingrid:

Genoten van jullie verslag. Heerlijk even een rustdag.
    Groetjes uit een warm Tunesië.