Een dag vol tegenwind - Reisverslag uit Pieterburen, Nederland van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu Een dag vol tegenwind - Reisverslag uit Pieterburen, Nederland van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu

Een dag vol tegenwind

Door: Bart & Mir

Blijf op de hoogte en volg BARTandeMIRJAM

23 Augustus 2015 | Nederland, Pieterburen

Eigenlijk begon die tegenwind spreekwoordelijk al gisteravond. Na een lekkere maaltijd en vroeg naar bed bleek dat we niet alleen op onze kamer waren. Maar liefst 20 muggen hebben we moeten ombrengen om zelf niet helemaal leeggeplukt te worden. Dat is niet helemaal gelukt.

De volgende ochtend na het ontbijt en tijdens het pakken van de fiets kwamen we er achter dat onze volle en nog niet geopende petjes met bronwater was gejat. Hij was wel vervangen door een leeg exemplaar, maar als we op de geur van de inhoud moesten afgaan was er door schapen in geplast.

De daders natuurlijk op het kerkhof en wij met drie bidons onderweg. Geen supermarkt nog open of te zien.... Gelukkig een aantal leuke Friezen die ons onderweg en in Moddergat van water wilden voorzien. Dat was hard nodig vandaag.

Want de strakke oostenwind bleef met kracht 6 alle 120 kilometers waaien. En dat was niet conform het weerbericht van het begin van deze week, aldus een enorm teleurgestelde Mir.

Maar ja je hebt gewoon te doen met wat er is en daar is ze de afgelopen jaren enorm goed in geworden. Leuk is anders....tegenwind.

We hebben ons in Pieterburen, maar verwend met een lekkere biologische wereldmalaise bij restaurant Het Appeltje. Soms is het jammer dat je niet wat dichterbij Pieterburen woont.

• 23 Augustus 2015 - 21:32

Petra En Robert :

Hè wat flauw zeg! Gelukkig zijn jullie niet voor één gat te vangen.

Ja de wind was behoorlijk stevig, vooral als je hem tegen had. Lekker slapen en morgen weer veel succes. Dikke kus!

• 24 Augustus 2015 - 07:32

Kees:

Jullie kennen hem hè? Van tegenwind wordt je sterk. In het dagelijks leven..........Maar de wind uit het oosten is op de fiets nooit leuk. Hij blijft blazen. Maar wij wensen jullie sterkte met wat minder oostenwind.

• 24 Augustus 2015 - 15:46

Erna:

Hi Mir en Bart leuk om jullie weer te volgen en mee te reizen naar elke dag, een nieuwe bestemming.Geen dag is het zelfde!En ja van tegenwind word je sterk!Veel gezellige kilometers met iets minder wind en een mooi nazomer zonnetje.Hier alles goed aan de bona keukentafel(hihi).Gr,Gerry Erna Maura en Lana

Tags: Tegenwind