Mirjam televisiester - Reisverslag uit Carbondale, Verenigde Staten van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu Mirjam televisiester - Reisverslag uit Carbondale, Verenigde Staten van BARTandeMIRJAM - WaarBenJij.nu

Mirjam televisiester

Door: BARTandeMIRJAM

Blijf op de hoogte en volg BARTandeMIRJAM

21 Juni 2018 | Verenigde Staten, Carbondale

Alweer 4 dagen geleden vertrokken we uit Sebree om uiteindelijk die dag via een veer de Ohiorivier over te steken. Daarmee verlieten we Kentucky en wachtte Illinois op ons. Aan de oevers van de rivier hebben we gekampeerd in Cave in Rock. Het lijkt wel of alle campings aan het einde van de dag op een heuvel liggen. Zo ook deze. Een solo verkenningstocht op de tandem, zoekend naar een restaurant, leverende weer een hoop hoogte verschil en dus zweetdruppels op. Gelukkig bracht de Garmin uitkomst. Een kleine doorsteek te voet. Met een prachtig uitzicht over de rivier namen we afscheid van de dag.

Na elf dagen fietsen, de nodige ongemakken aan het achterwerk, kwamen we een dag later aan in Carbondale. Daar eindelijk een rustdag, we hebben het van de locatie laten afhangen of we in een hotel zouden gaan verblijven. Dat was uiteindelijk niet nodig. Wederom airconditioning, een warme douche, een keuken en een grote zaal in een plaatselijke kerk.

Ook lagen de hotels niet al te dicht bij onze 'eigen' overnachtingslocatie. En dat scheelt weer veel fietsen op onze rust- dan wel klusjesdag.

Die dag begon met alle lokale media, de schrijvende pers en twee televisiestation. Werkelijk alles was in stelling gebracht om onze klusjesdag onder de aandacht te brengen van de lokale bewoners.

Mirjam werd geïnterviewd en in beeld gebracht. Als een volleerd televisiester deed ze haar verhaal. 's Middag te lezen in het lokale suffertje en te zien op de lokale tv.

Na wat schoonmaak-, schilder- en tuinwerk..... uitrusten en bijkomen.

Mirjam werd de volgende dag, op de meest vreemde plaatsen, maar liefst drie keer aangesproken op het feit dat ze haar hadden gezien op tv.

• 24 Juni 2018 - 10:31

Jeroen:

Jammer dat we dat hier in NL niet konden bekijken vanwege de GDPR... Maar het zal weergaloos zijn geweest.

• 25 Juni 2018 - 18:02

Tamara:

Mooie stukken en belichting van het doel van jullie fietstocht

• 25 Juni 2018 - 19:44

Marloes:

Wij blijven ons verbazen. Wat knap. En Mir, we weten zeker dat je het fantastisch doet als televisie ster!
    Liefs!

• 25 Juni 2018 - 20:45

Anja Hogenaar :

Ik zie een carrièreswitch in het verschiet!